Uppviglaren Mango

Mangon tycker om att hetsa folk mot varandra. Han har nu skickat mitt inlägg om EvaEmma-med-det-fula-namnet till henne och fått svar. Jag får givetvis inte publicera hennes svar här på min blogg men jag tar mig friheten att ändå berätta att hon tyckte att hon berättade en rolig anektdot när hon talade om för alla och envar att hennes IQ enligt Illvet är 124. Det kanske bevisar min teori om att hela EvaEmma-med-det-fula-namnet är lyteskomik. (samt att hon kanske inte riktigt vet vad en anektdot är*) Hon säger även att hon känner sig snygg och hon förstår inte alls vad min poäng med mitt inlägg är. EvaEmma-med-det-fula-namnet, newsflash, jag behöver inte ha en poäng. Det här är min blogg. Min lilla del av cyberspace som är helt öppen men ändå helt privat. Vill jag fylla den med ordet BAJS så får jag göra det. DU däremot, i din kolumn, får betalt och gör det hela professionellt. Då kan man också tycka att du ska lägga ner lite jobb bakom dina krönikor och inte bara lägga till vem som (tydligen gjorde ett dåligt jobb) lärde dig skriva för att ta ut lite extra plats. Du publiceras även i ett helt annat forum än en blogg, ifall du inte visste.

"jag känner inget behov av att dela med mig av mina åsikter till allmänheten förrän de är väl underbyggda och kan väcka en seriös debatt"
Ovan är ett direkt citat från EvaEmma-med-det-fula-namnets blogg, förlåt krönika.
"HAHAHAHAHA" direkt citat från mig när jag läste den.

"Över huvud taget tycker jag att vi har blivit alldeles för personliga vad gäller våra åsikter och ställningstaganden."
Också ett citat från, nivetvem. Sorry, men åsikter och ställningstaganden kan inte bli annat än personliga om man ska kunna stå för dem i längden och om andra ska kunna ta dem på allvar.

Hela krönikan andas nästan en slags avundsjuka mot oss vanliga människor som inte får betalt från Blaskan för att skriva. Vi som tycker och tänker som vi vill. Vi som kan tycka och tänka.

Tilbaka till hennes svar till Mango.
Hon anser att mitt inlägg är oartigt och undrar om jag hackar på städaren på jobbet. Nej, kan jag säga, det gör jag inte. Städaren på jobbet är inte en offentlig person. Städaren på jobbet har inte betalt för att skriva och tycka. Det har EvaEmma-med-det-fula-namnet. Om man har betalt för det, och även i övrigt om man publicerar sina texter och vill ha läsare, så får man faktiskt ta lite kritik. Det här är inte ett offentligt debattforum utan min personliga blogg där jag skriver och tycker vad jag vill, eftersom mina ställningstaganden alltid är personliga.


* Enligt Susning.nu är en anekdot en underfundig, eventuellt rolig, berättelse med osäkert sanningsvärde.

Kommentarer:
Postat av: El Mango

Fan, nu blir jag ju bara SÅ sugen på att publicera mailkonversationen ändå. Är det några som backar upp mig om jag blir stämd på pengar? Eller kommer och hälsar på mig i fängelset? :-)

Bra poäng där med att hon ska tåla lite mer eftersom hon får betalt för att skriva. Jag tänkte ungefär likadant även om inte skrev det. Och jo, jag kan nog visst klaga på städaren eller bilmekanikern. Om han eller hon gör ett dåligt jobb.

Postat av: Virvla

Sant, jag klagar också på städaren ibland, men absolut inte som på henne, jag tycker liksom det är skillnad på vad de ska vara beredda på att tåla i form av kritik.

2006-02-14 @ 00:34:27
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Ja, jobbar man med att uttrycka sig i text och sticka ut hakan får man väl tåla lite extra tillbaka av den varan.

2006-02-14 @ 00:52:03
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag undrar när Linda Skugge ska hoppa på mig? *skrattar*

2006-02-14 @ 01:10:00
Postat av: Mamselamsen

Kors... blev mitt inlägg anonymt här ovanför. Det vara bara jag.

2006-02-14 @ 07:44:15
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Argaste

Hohoho detta är som Östtyskland på 60-talet och El Mango är uberangivaren...Ingen går säker.

2006-02-14 @ 09:36:15
URL: http://argaste.blogg.se
Postat av: Anonym

Hohoho detta är som Östtyskland på 60-talet och El Mango är uberangivaren...Ingen går säker.

2006-02-14 @ 09:37:44
Postat av: Kommissarie Akut

Jag trodde ju att när man klagade på städkärringen så klagade man även på EvaEmma, för hon ser ju onekligen ut som en sur städkärring med sina näsdukar trädda över halva skallen:
http://img.aftonbladet.se/vinj/v1/kolumnister/evaemma_andersson82x82.jpg

2006-02-14 @ 19:15:32
URL: http://akutasikt.blogspot.com/
Postat av: Virvla

personligen tror jag att det är Ludmila Engquist in disguise!

2006-02-15 @ 01:00:27
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: sharona

Det är ju för underbart aggressivt. Jag älskar folk som dissar andra folk in public. Det är SÅ 'Ricki Lake' (min nya favvo-såpa nu när jag är hemma och är sjuk). Roligt att EvaEmma verkar tycka det är tveksamt sanningsenligt det där med IQn. Självironi? Knappast. Hej Lexikon!.... Gud jag vet inte vad jag skriver. Det är feberyra. Förlåt. Jag hoppas du hänger med. You go girl! *publik-jubel-applåderar åt bitska kommentarer och (på bästa sändningstid) på-plats-satta små viktigpettrar*

Gud, vem lärde mig komponera meningar?

2006-02-15 @ 20:28:48
URL: http://sharona.blogg.se
Postat av: Virvla

Prinsessan - Jag hänger absolut med i din feberyra och är glad över berömmet och uppmuntran!
Ett tag funderade jag på att skriva en kommentar över hennes kolumn varje gång hon skrivit en, men det skulle betyda att jag måste läsa skiten hon skriver och det vägrar jag bara blankt att göra.

2006-02-16 @ 07:26:14
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: sharona

Jag är också fascinerad av att hon i ena inlägget menar att folk lägger ut för många egna åsikter i bloggar medan hon i nästa inlägg skriver att Skugges och von Sydows bloggar är värdelösa. Vems åsikt är DET?

Denna kommentar är inte riktad mot EvaEmma rent generellt utan mot att hon verkar tycka två helt motstridiga saker. Eller, hon kanske inte lever som hon lär. Hur som, denna kommentar går alltså helt i linje med vad EvaEmma tycker att en kommentar ska kommentera. Vad det nu än är hon tycker.

Jag tycker hon är rolig. Jag fattar inte vad hon menar, alls. Jag fattar inte vad jag själv menar. Jag ska sluta nu.

2006-02-16 @ 12:40:56
URL: http://sharona.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits