Viggo, skriv till din chef snarast, snälla!

Jag har länge närt en viss aversion mot EvaEmma som skriver i Aftonbladet. Hon är grotesk. Hon har märkliga åsikter som hon av någon anledning får betalt för att framföra som kolumnist i Aftonbladet. De gånger jag har läst henne har jag undrat om det är ett slags lyteskomik som gör att de har anställt henne. Ful och dum är ju sällan något som anses eftersträvansvärt utan snarare tragikomiskt.
Hon skryter tex med att ha 124 i IQ, som för att legitimera sig. Vad jag vet så är Illustrerad vetenskaps IQtest inte det mest tillförlitliga, inget online eller tidningstest är det. I alla fall så brukar man generellt skriva högre än man skulle göra på ett riktigt test. Jag skrev tex. lite drygt 135 på ett. Se, nu har jag petat in det ungefär lika smidigt som EvaEmma-med-det-fula-namnet. Helst seriöst EvaEmma-med-det-fula-namnet, ska vi vara intresserade av ditt IQ? Varför meddelar du ditt IQ i detta sammanhang, som faktiskt i kolumnen, var helt utan sammanhang? Är det inte bättre att skriva en blogg så slipper du ta upp dyrbar kolumnplats med dina trivialiteter?
Nu anser hon att bloggning (alltså sådant vi håller på med här) är ett slags forum för vuxenmobbare. Detta för att någon skrivit i sin blogg att han inte tycker om henne (främst hennes namn) och kan skriva till sin chef och få henne sparkad. Viggo, skriv till chefen är du snäll. Snarast.
EvaEmma-med-det-fula-namnet har inte förstått bloggandets natur, det märks ju klart och tydligt. I en blogg får man ha helt egna åsikter utan att behöva tänka på att vara politiskt korrekt, även om man nu inte direkt ska uppvigla eller uppmana till brott osv. Det är ju det som är tjusningen. Att Viggo KAN skryta med att han kan få henne sparkad, att vi KAN få insideinformation i en politikers liv eller att vi helt enkelt kan känna gemenskap med andra, söka stöd från andra.
Så. EvaEmma-med-det-fula-namnet. Jag rekommenderar dig att blogga istället för att skriva kolumn. www.blogg.se är ett bra ställe att starta på. Där kan din blogg sjunka in i den väl värda anonymiteten och vi slipper se dig i tidningen. För ibland hinner man inte blunda när man bläddrar i papperskopian av Aftonbladet.


Kommentarer:
Postat av: Zarah

hehe, aldrig hört talas om människan, och tur är väl det, uppenbarligen. ;) Jag vet faktiskt inte hur hög IQ jag har (men jag vet att den är hög!) =P Jag vet iaf Att Shakira har 140 i IQ *hehe* onödigt vetande, men iaf! =D
Förresten är Agnes MYCKET bättre än Sebbe. ;)

Postat av: Mamselamsen

Shiit! jag vet inte heller vem det är. Men du går ju t.o.m. åt henne hårdare än jag gör med fru Skugge. *skrattar*

Nu måste jag absolut läsa henne.

2006-02-11 @ 22:22:07
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Mamselamsen

Läst! Förstår exakt vad du menar.

2006-02-11 @ 22:34:00
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Sandra

EvaEmma är skitirriterande med massa dumma åsikter. Så jag brukar inte läsa henne.

2006-02-11 @ 23:29:24
Postat av: Therese

Jag brukar inte läsa henne, läste henne några gånger i början blev så irriterad så jag slutade. Annars har Aftonbladet Anna Ekelund som är skitjobbig och har massor av dumma åsikter.

2006-02-12 @ 00:23:15
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: El Mango

Hmm... Jag kanske ska hetsa henne mot dig. Det är ju min nya specialitet. :-)

2006-02-12 @ 03:51:44
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Hans

Krönikörer ska väl väcka känslor. Jag tycker hon är rätt ok. Däremot har jag inte mycket till övers för Carl Reinholtson Belfrage i Nöjesguiden, så smaken är som baken.

2006-02-12 @ 16:28:24
URL: http://vaskrensarn.blogspot.com/
Postat av: Kommissarie Akut

Måste ni alla vara så taskiga? Kan vi inte bara hålla händer och vara vänner. Måste alla vara så kantiga???

2006-02-12 @ 21:43:50
Postat av: Argaste

Jag var för morgontrött för att läsa hennes kolumn men jag vill också vara med i denna gängvåldtäkt....Var det ingen som såg likheten med Ludmila Enquist förresten?

2006-02-13 @ 10:53:11
Postat av: Virvla

hahhahaaaa jo jag reflekterade faktiskt över det Argaste men det var tyvärr efter jag skrev inlägget. Jättekul att någon annan såg det.
Man kan tänka sig att kolumnbilden är en av de bättre på henne (Och då ser hon ut som en gammal dopad ryss. hahaaa! ELLER så är det verkligen lyteskomik från blaskans sida. men även det är roligt!!).

2006-02-13 @ 14:03:22
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Jag stör mig på hennes feta pannband, eller vad det nu är för något. Ser ju helt groteskt ut.

2006-02-14 @ 00:56:01
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits