Oh my fucking god blogg.se, get a grip already

Jag är sjukt sjukt trött på att inte ha någon statistik.
Jag är sjukt sjukt trött på att inte kunna kommentera ordentligt utan vara tvungen att starta om utan att veta om jag floodar någons blogg.
Jag är sjukt sjukt sjukt trött på att allt går så inihelvete långsamt.
Jag är sinnessjukt trött på hela blogg.se och att jag kommer vara tvungen att betala om jag vill ha mer utrymme. NEJ jag tänker inte betala, JA jag tänker flytta min blogg när den har nått ca 95%. Just nu är den på 83%.

Okay, så vad ska jag göra istället? Jo, jag har reggat min egen domän (för längesedan) och tänkte fixa mig en hemsida och blogg på den. MEN det betyder att jag kommer outa mig mycket mer än planerat. Så jag har även reggat mig på blogspot och några fler bloggeritjänster så jag har att välja mellan. Just nu känns det inte som om jag någonsin kommer orka göra en hemsida, jag måste ha hamnat i något slags apati. För bara ett år sedan hade det tagit mig en vecka att svänga ihop en något kackig men ändå publiceringsbar hemsida. Nu har jag inte ens orkat börja koda. Köpte domänen i januari.

Emelie, MissPink, hur funkar wordpress? Reggar jag mig där och kan peta in allt på min egen sida? Jag tror jag behöver seriös hjälp med detta, jag har blivit  lat och har dessutom glömt alla gamla knep och trix.



Thomas Ros hockeyblogg på Aftonbladet tycker jag faktiskt inte om alls. Han uppdaterar dåligt och när han väl skriver är han skrämmande ointressant. Varför fick hockeyn Ros och fotollen Laul? Livet är inte alltid rättvist.


HA!! Just det!! Jag är glad över att någon håller med mig.

UPPDATERAT
Ett annat ställe på internet som jag HATAR HATAR just nu är www.home.se där jag råkar ha en emailadress. En emailadress som jag ALDRIG KOMMER IN PÅ FÖR ERAN JÄVLA SERVER ÄR SÅ FÖRBANNAT PUCKAD OCH NI ÄR FÖR SNÅLA FÖR ATT FIXA DET OCH JAG HATAR ER ERA JÄVLAR JAG FÅR JU ALDRIG MINA EMAIL! Det är sedan de blev uppköpta av spray.se som det har gått riktigt åt helvete. Minst en dag i veckan kan jag inte logga in. Minst. Jag har mer eller mindre gått över till gmail men en del har fortfarande home adressen så den används (tack och lov mer och mer sporadiskt.).

Kommentarer:
Postat av: Kommissarie Akut

Tjahoy! Om du inte orkar göra en egen hemsida från grunden själv, så finns det ju ställen där du kan tanka hem färdiga sidor gratis, om du nu skulle vilja det.
http://www.freewebtemplates.com/

Sedan antar jag väl att du får öppna dom i en editor som tillexempel Dreamweaver eller vilken du nu föredrar för att ändra en del saker till det du vill ha. Kanske öppna en del bilder i Adobe Photoishop för att ändra färg eller text eller vad det nu kan vara du vill ändra på, men du har ju i alla fall färdiga mallar du kan använda dig av.

Jag kollade runt där och såg att det finns en hel del att välja mellan där. I menyn högst upp till vänster har du ju möjligheten att välja mellan de olika typer av kodning du föredrar. HTML, DHTML med mera. Kan ju kanske vara värt att kolla in.

Lycka till i alla fall!
- Keep rockin'...duuude!!

Postat av: Argaste

Jag har också tänkt skita i blogg, vill du rymma med mig?

2006-04-01 @ 20:37:41
URL: http://argaste,blogg.se
Postat av: turbotrollet

Va?! Får man bara skriva till en viss % på blogg.se?!
(alltså 100%) sen är det fullt, och betalar man inte då så får man inte skriva mer?! Har jag fattat det hela rätt?
Guuud vad pinsamt gjort av de som startade blogg.se!
Jag skriver hur mycket jag vill helt gratis.. inte onödiga reklamannonser eller annat tråkigt/fult! Jag är supernöjd!
Jag kan ta att bilduppladdaren är helt sjuk ibland - det är det fan värt! :D

2006-04-01 @ 21:16:05
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: Kommissarie Akut

Virvla- Jo det är väl att fuska lite, men jag tänkte om man bara ska ha en hemsida som inte ska vara nån speciell så kanske man kunde ta en gratis. Jag vet ju inte vad du hade tänkt. Ska du ha mer personliga saker så håller jag ju med om att man vill göra sin egen sida också.

Men vad det gäller enbart bloggandet, så är det skitsamma för mig i alla fall.

- Rock on...duude!!

2006-04-01 @ 21:21:59
Postat av: Virvla

Ja du trollet, jag kommer byta och det snart. sitter och kliar mig i skallen och läser in mig på Wordpress just nu. Löjligt egentligen att starta på blogger när jag ändå har en domän...

2006-04-01 @ 21:29:14
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Nu är ju signaturen "Argaste" upptagen, men annars hade den passat dig bra. Just nu i alla fall. Men jag förstår att du är arg(ast).

2006-04-02 @ 11:25:57
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Virvla

Argaste kanske låter mig låna hans namn ett litet litet tag? Han är ju inte så jättearg nuförtiden.

2006-04-02 @ 11:44:04
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Misspink

wordpress laddar man hem, www.wordpress.org Sen kan man ladda hem olika mallar till den. En bloggmall som man kan ha på svenska, jättelätt att ha med å göra :) och gratis såklart!

2006-04-02 @ 16:14:43
URL: http://www.misspink.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits