Slutet på mitt förhållande med Winnerbäck

Tydligen har Winnerbäck släppt någon slags samling. Jaha. Jag håller med Jonna Sima jag.

Jag sticker ut hakan här och kommer nog trampa på fler ömma tår än jag gjorde när jag kallade Carola för ett blått fiasko, men Winnerbäck. Alltså han säger inte mig någonting direkt. Han är en lättviktsLundell som snor intron från dito artist. Som försöker vara lite lättviktsradikal samtidigt som han är politiskt korrekt. Svårtillgänglig men ändå lättillgänglig. Han sitter på alla stolar samtidigt under hela havet stormar för ju fler stolar han kan lägga beslag på desto mindre chans är det att förlora. Han är helt enkelt light.

Min Winnerbäckkärlek, som jag faktiskt har hyst, dog när han släppte Hum hum från humlegården. Helt plötsligt var det som om jag såg honom för vad han var och sen dess har han bara inte kunnat övertyga mig igen. Det kändes pretto och heltrendigt samtidigt som det lyckades ge sken av att vara lite "svårt" och jättespontant och mysigt. Och alla jävlar gick på det.

Jag har varit på fyra konserter, har alla skivor fram till och med Söndermarken och jag kan min tidiga Winnerbäck och önskar lite att jag kunde hitta tillbaka till honom. Jag har försökt faktiskt, det har jag, men det finns liksom inget kvar längre. Vårt förhållande är slut. Det var fint så länge det varade.

Önskar nu att fler kunde göra slut med honom så man slapp höra tjatet om honom och dessutom slapp höra honom överallt.
Women and men of my generation, wake up and smell the coffee!!

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Håller med fullständigt. En av landets mest överskattade artister tillsammans med Kråkan Hellström. Visst är det bra texter emmellanåt och så men så bra är det inte.

2006-03-22 @ 08:16:26
Postat av: Cecilia

Ha! Verkligen inte. Jag och Winnerbäck...We're like this (slår knut på fingrarna). Slapp höra honom överallt? Nehehedu! Han hörs ju ingenstans. Tycker jag. Alldeles för lite. Att de spelade in hum hum var förresten en tillfällighet. En extra dag i en skivstudio. Ah, wello! Det är skönt att jag slipper oroa mig för att du ska komma emellan oss två. Håller du dig undan Winnerbäck, då ska jag hålla mig på betryggande avstånd från Lundell. Aiit? ;)

Postat av: Virvla

Cissan, we have a deal!

2006-03-22 @ 16:31:07
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: My

Håller med till viss del. De låtar som är bra är fenomenala, men en del hade jag lika gärna kunnat skriva själv och då är jag verkligen ingen låtskrivare.. :-) Men visst är han överskattad

2006-03-22 @ 21:15:13
URL: http://confused.blogg.se
Postat av: zaq

Hopp!
Just precis vad som hände mig vad gäller Lundell, läste böckerna, köpte alla skivorna och så helt plötsligt...
Näe vad patetiskt, en hel del Bruce Springsteen-sound åsså förnekar han det bla.
Winnerbäck?
Jo, han håller ännu och hörs för lite...
Tur alla har olika smak!
Däremot står jag inte ut med "nationalsångerskan Carola" yjauck!! :(

2006-03-29 @ 19:44:33
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Den tjocke konsulten

Det är gott om Lundell texter och låtar från 70 talet som fortfarande håller, tveksamt om Winnerbäck kommer att funka om 25 år (ska ändå dit i morgon för han är bra men inte kung som Lundell)

Att Uffe skulle ha förnekat Springsteen/Dylan klingande sound har jag inte hört, han har ju gjort xx covers på deras låtar?

Kvaliteten på Lundells låtar senaste 20 åren kan däremot diskuteras, han kanske skulle sållat hälften.

2006-04-03 @ 10:17:31
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Virvla

Nej jag tror heller aldrig att han har förnekat Springsteen/Dylan osv, han hyllar dem ju, sjunger om dem, gör covers på dem.

2006-04-03 @ 16:56:42
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits