Pasta med svamp- och lökröra

Taget från Ica tyckte det lät himla gott, ska testa det någon dag i veckan.

 Ingredienser

280 g pasta
2 gula lökar
400 g champinjoner
1 förpackning (500 g) krossade tomater smaksatt med basilika
1 dl lättcrème fraiche
1 msk olja
1 tsk salt
1-2 krm peppar

Portioner: 4
1. Koka pastan i rikligt med lättsaltat vatten enligt förpackningens anvisning.
2. Skala och skiva löken. Skölj, ansa och skär champinjonerna i fjärdedelar.
3. Fräs lök och champinjoner i olja tills all vätska kokat in. Häll på de krossade tomaterna och rör i crème fraichen. Smaka av med salt och peppar. Låt puttra utan lock ca 10 min. Låt pastan rinna av.
Servera den nykokta pastan med röran, färskriven parmesanost, bröd och strimlad sallad.

För alla: Använd glutenfri pasta om du inte tål gluten. Ersätt lätt crème fraichen med soja- eller havrebaserad gräddprodukt om du inte tål mjölk eller laktos.

Tips!
Smaka gärna av röran med 2-3 pressade vitlöksklyftor så får den lite extra smak.

Kommentarer:
Postat av: Linda

ikväll är det repris på CSI avsnittet kl. 22.55, du ville ju se det =)

Postat av: Linda

jag kunde ju inte lika gärna låta dig missa det en gång till =)det kom på reklam på tv:n efter O.C, och då tänkte jag faktiskt på dig direkt =) allt bra annars? *kram*

2005-11-03 @ 16:09:40
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Matte

Skönt. Då är jag "normal" i alla fall =)
Måste bara fråga, vad gör man när man pratar med sina "simmar"? Är det fiskar? =)

2005-11-03 @ 16:38:44
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Matte

Ahh.. då vet jag. Spelade det lite för ett tag sedan. Blev tokig på det. Hann ju aldrig göra det man behövde och socialen kom och tog mina barn hela tiden =)

2005-11-03 @ 17:20:05
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits