Under isen

Jag vet inte, jag var lite trött när jag åkte till jobbet i morse men det var inget särskilt med det ändå.

Väl här verkade kvällen bli okej. Sen var det bara vi i nattpersonalen kvar. Och det blev inte okej.

1. Jag fick ett samtal från en totalt labil kvinna som var otroligt obehaglig att prata med. Hon bytte humör hela tiden och man visste inte alls vart man hade henne, hon försökte pruta på sin faktura och jag sade att det inte var okej, man kan inte göra det. Då började hon skrika högt och gällt, jag har fortfarande ont i öronen. Jag sade att det är inte okej att bete sig så och lade på luren.
Nästa gång jag svarade var det samma människa! Hon började nu bli mycket personlig och frågade vart jag bodde, hur gammal jag är, hur länge jag har jobbat, vad jag hette osv, hennes tonfall skulle jag vilja beskriva som porrigt, hon kallade mig gumman upprepade gånger. Sen sade jag att jag ändå inte skulle dra av pengar från hennes faktura då går hon från porr-röst till att vråla skrika och svära osammanhängande. Sedan blev hon nedlåtande i en mening eller två. Sen började hon porrprata med mig igen, för att övergå till att bli normal och säga att hon förstod. Vad bra sade jag, hade du någon annan fråga? Då tappade hon koncepten helt och började gapa om hur vi lurade henne och att hon hatade sin faktura och att jag var för negativ och elak.
Efter en halvtimmes samtal var jag så skärrad att jag bad henne vänta lite och försökte andas lugnt. Började istället gråta och E fick ta över samtalet.
Jag har aldrig blivit så påverkad på något jobb av någon kund tidigare och då har jag ändå blivit bombhotad på Irland...
Förmodligen gick hon på något, men idag var inte rätt dag för mig att kunna hantera henne på.

2. Jag fick nyss ett samtal av en mycket påstridig man som hävdade att vi inte följde svensk lagstiftning blah blah blah (fyll i med valfritt lag-ordbajseri). Jag sade att jag var tvungen att kolla upp det här och någon skulle återkomma till honom. Han pressar då ännu hårdare. Jag säger att jag varken vill säga ja eller nej. Han blir då ganska mycket hårdare på rösten och framhärdar. Jag vägrar säga något, utan säger att vi ska kolla upp detta. Han blev rätt otrevlig tillslut men det gick att avsluta.

Efter det första samtalet känner jag att det här andra var lite för mycket för mig. Jag behöver en rast från det här. Jag orkar inte, jag har inte styrkan att ta galningarna idag. Just nu vill jag kura ihop mig till en mycket liten boll och gråta och skrika och bli hållen och tagen om hand om.

Kommentarer:
Postat av: Cecilia

Jag säger det igen...
Du, jag, Bridget och en stor skål popcorn (eller kanske två)...Fleeceplädar, täcken, kudden och ja.. mysigt värre! Kom hem till mig så gör vi nåt ihop!

Postat av: mange

va trevligt jobb....jag vill också prata med trevliga människor som ändrar personlighet i phonen..hehehe

2005-12-10 @ 12:19:13
URL: http://mange.blogg.se
Postat av: Matte

Ojdå. Vilka människor det finns. Hoppas du repar dig. Det gör du. det vet jag.

2005-12-10 @ 14:04:36
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Anna

Usch, ingen rolig dag. Hoppas du klarade dig igenom det! Vilka knäppisar det finns där ute.. Man slutar aldrig att förundras

2005-12-10 @ 15:08:05
URL: http://virva.blogg.se
Postat av: sharona

Det låter som det jobb som liknar mitt. Alla vill ringa gratis och alla menar att jag och de som jobbar med mig är inkompetenta och alla är pervon som vill slicka min våta fitta. Det är på natten det är partaj, liksom. Dubbla fakturor skulle de ha!

2005-12-10 @ 15:19:01
URL: http://sharona.blogg.se
Postat av: Christina

Nejdå...inte alls...jag ska inte på festen. Skulle inte stå ut 4,5 timme vid sittande bord. Huvvaligen.

Postat av: Christina

Men gumman då...vilken hemsk dag på jobbet. Extramamma är här med kramar och filtar och varmt te med honung i ( ja .. jag dricker det inte själv men det låter som om det hjälper). Funkar inte det så öppnar vi whiskypavan.

Postat av: Anna

Oh, jag får folk att tänka.. det är bra :) Jag tror att det blir en ond cirkel. Det är nån på ett kontor som är lite grisig, och ingen vill städa upp efter denna gris (vilket de inte ska behöva) och så blir det smutsigare och smutsigare.. Majoriteten är nog ändå duktiga. Och inte ska du skämmas när DU sköter dig. Ha en skön kväll...

2005-12-10 @ 17:15:20
URL: http://virva.blogg.se
Postat av: Josephine

Ni borde ha en liten funktion att knäppa på och spela in sådana där samtal så att personerna sedan kan bli polisanmälda. Det är verkligen IntE OK att behandla ngn annan på det viset i telefon! Ni får tillräckligt mycket med klagomål och annan stress ändå!! *cyber-kram*

2005-12-10 @ 19:19:16
URL: http://giraffen197.webblogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits