Otto ditt jävla offer

Om det finns någon människa som jag just idag ser ner lite extra mycket på så är det Otto Sjöberg, Expressens chefredaktör och ansvarige utgivare. Att innan ens häktningsförhandlingar och faktiskt häktning hänga ut en man med bild samt för och efternamn känns inte alls bra. Trots fantombilden och allt annat som han försvarade sig med så anser jag, lekmannamässigt förvisso, att det måste bli svårare med vittnenstrovärdighet osv. Jag menar, vill de inte få honom dömd!? Anser de att de har gjort ett så bra jobb själva att en ordenlig rättegång inte behövs?? Det är klart att DNAbevisningen är jättestark men hur vet de att den kommer vara tillräcklig för att döma honom för alla våldtäkterna? Som det är nu är han ju tex bara häktad för 3st.

Och familjen, som redan har det svårt, tänkte de någon enstaka sekund på dem tro?

Klart jag tror stenhårt på att denne Ume-man är just Haga-mannen men jag vill se honom dömd! Jag vill att de låser in honom och smälter ner nyckeln så han aldrig tar sig ut! Jag tycker inte att en offentlig dom är nog, han behöver dömas även i rätten. Det är ju så självklart. Vad är Expressens problem?

Detta är ju bara ett klavertramp som Expressen har gjort i jakten på lösnummer, även tidigare stormar har Otto Sjöberg ridit ut med osvikligt självgott leende och obefintlig moral. Men nu ber jag dig, Otto, att som ansvarig utgivare ta ditt ansvar och lämna in din avskedsansökan!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Ja, det är inte klokt det här. Stackars familjen och tänk, verkligen tänk OM det inte är han. Nu är det säkert så men ändå, oskyldig tills motsatsen bevisats.

Ha det gott & natti!!!

Postat av: Cecilia

Ska vi skriva en protestlista?

2006-04-01 @ 00:40:05
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: g-spot

Ja, protestlista! Vi fixar en! =) Nu är vi 3. Det kan bara bli fler!

2006-04-01 @ 02:57:51
URL: http://www.holyg-spot.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits