oj då

I min iver över de många besökarna glömde jag skriva ner resten av bloggen.

Nästa helg får vi fint besök från
Ume minsann! Jag ska möta på flygplatsen med ballonger, banderoller, pukor och slagverk. Eller så får hon nöja sig med en helt vanligt Virvla. Det blir nog bra så ändå :-)  Ska bli skoj som tusan och vi får väl se vad vi hittar på för spännande ;-)

Jag är vansinnigt sugen på något annat än min medhavda matlåda (medhavda är ett så mysigt ord, jag ser framför mig en termos med kaffe och en med varm saft, limpmackor med ost och prickig korv inslagna i smörpapper, kanelbullar och mys i ett längdspår någonstans.) men kan inte göra så mycket åt saken. Vi har inte ens en godisautomat här på jobbet just nu. Det är iofs ganska bra men just därför blir man ju lite extra sugen liksom.
Lunchrummet här är en katastrof. Att vuxna människor inte kan plocka undan mer efter sig är en katastrof och jag förstår det inte alls.

Ofta får jag små ingivelser till bloggar, och jag tror banne mig att jag har övat upp mitt minne så jag numer har lättare att komma ihåg den där fina iden jag ville blogga om. Jag kom aldrig ihåg förut, lite frustrerande men nu minsann har jag bättrat mig. Kanske är det tillfälligt. Som tillfällig minnesförlust fastän omvänt?

Igår hittade jag till en ftpservergrej där en del hade laddat upp bilder från vår resa, jag laddade hem allt och laddade upp några själv. Synd att det inte var fler som hade upptäckt den där servern, det var coolt när jag väl förstod hur jag skulle göra! Tack T som har lagt upp den och J som hjälpte mig med installation och inställningar!
Finurligt, som en god vän till mig skulle säga.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits