Hysteri och Sportens årskrönika

Jag har varit på två lägenhetsvisningar idag. Den ena var lite sunkig, i behov av renovering men med bra läge på Söder. Den kommer jag inte ens låtsas vara intresserad av, hyran var för hög (ska höjas). Den andra var det hysteri vid. Att komma in var som ett krig i sig och att sedan kunna titta på något som tex sovrummet var som att vara arab på ett flygplan. Andra lägenheten var däremot väldigt fin när man väl kom intill. Inte perfekt men helt okej ändå. Nedre botten men jag har inget emot det. Förhoppningsvis är jag den enda i världen som vill bo på nedre botten. Jag ska knalla iväg till SEB imorgon för att se hur det kan lösa sig med lån och så. Jag förväntar mig att kunna få lån på typ 800.000 vilket är alldeles för lite. Men vi får v äl se. För jag vill inte bo här längre.

Andra hysterin för dagen var på Ica men den utspelades enbart inombords. Jag vill göra köttfärssås tänkte jag. Sagt och gjort jag letade reda på alla ingredienser. Hittade allt utom krossade tomater. Gick runt runt runt men hittade inget. Blev svettig sur och stressad. Hittade inga krossade tomater. Till slut frågade och blev pekad mot en hylla där jag hade varit kanske tio gånger redan. Då gick jag och tittade nästan med lupp och se där! Tomaterna var slut. Skönt att få det avgjort men vad ska jag göra då? Gick och frågade igen. På Ica har de inte gått någon kundservicekurs. Kom tillbaka imorgon sade han lite snäsigt. Jag hittade istället krossade tomater i någon slags delikatessdisk och köpte en burk. Den kostade 12.90kr. Vansinne. Men köttfärssås kommer det bli!!

Jag har förskt att se sportens årskrönika två gånger nu. Och missat den båda gångerna. Det är ju väldigt dumt. Irriterande. Nu tittar jag på när Villa får däng av Edsbyn istället och snart är det ToyStory2 och det borde även vara Gilmore Girls senare. Kvällen är räddad! (Plus att jag ska fortsätta mitt PrisonBreak maraton senare ikväll)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits