Äntligen Anna!!!

Åh så roligt för Anna!! 

Jag såg varken första eller andra åket, mycket ovanligt för mig, men jag lyssnade på radiosporten via mobiltelefonen andra åket och jag kunde inte förstå att Anna hade åkt så bra, det var bara fyra åkare kvar när jag kom in och lyssnade. För övrigt trodde jag att Anja ledde efter första åket, så fel kan man ha tydligen.

Jag unnar Anna bronset så himla mycket, det var nästan roligare att hon fick en medalj än om Anja hade tagit guld. Nästan. För ett guld är ju ett guld och jag trodde Anja skulle vinna av bara farten idag!



Lasse Anrell har helt rätt.
Jag har försökt formulera något om konståkningen själv men jag blir så ledsen när jag tänker på det bara. Slutskaya har alltid varit bäst. Cohens åk var ingenting. Japanskan värdig vinnare tyvärr men Cohen...hade domarna verkligen på sig neutral-glasögonen när de dömde hennes åk? Jag är inte domare själv så jag vet inte exakt vad som hände, men jag tror de var för hårda på Slutskaya. Möjligtvis för snälla mot Cohen. Eller en elak och orättvis kombo.



Idag har jag köpt Nike skor och kläder åt en kille jag ska hälsa på nästa helg.

Kommentarer:
Postat av: Linda

vilken kille då? ;-) eller ska du till irland? =)

Postat av: Zarah

Själv såg jag på hockeyn, jag menar, jag gillar inte hockey what so ever, men detta var den bästa matchen jag någonsin sett! :D Tre Kronor är förlåtet för deras patetiska, hemska och skandalösa "läggmatch". huuu... skämdes som svensk, men jag har förlåtit dem nu. ;)

2006-02-24 @ 20:25:04
URL: http://turbotrollet.blogspot.com/
Postat av: karolina

hehe, jag tror jag vet vem den killen är...

2006-02-24 @ 21:33:26
URL: http://fridakarolina.blogspot.com/
Postat av: Babblar med månen

Smälter inte skorna i den hettan?

2006-02-24 @ 21:38:48
Postat av: El Mango

Vilken kille?

2006-02-24 @ 21:54:55
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: emelie

såg också konståkningen igår... det var faktiskt konstigt att cohen tog silvret. både cohens och slutskayas åk var ju darriga men jag tyckte nog ändå att slutskayas åk var värt silvret. men men, man är ju ingen dommare som sagt. såg även freestyle (vet inte om det heter så men du vet när man åker skidor i en ramp och trixar). en vitryss som var i ledningen skulle göra sista hoppet i tävlingen. kommentatorerna sa att om han sätter det någorlunda bra så tar han hem guldet. och han sätter hoppet. bra till och med. och både han och hans personlige tränare (tillika far) jublar och han hämtar en flagga osv. sen kommer poängen och han kom tvåa. hm. bedömningssporter är konstiga. korruption?

2006-02-24 @ 22:45:39
URL: http://whirl.se
Postat av: Virvla

Mmm Emilie jag såg också Freestylen och det var verkligen konstigt!! Jag tyckte kinesens hopp var bättre men vitryssen ledde ju sen innan, jag fattade ingenting. Stackarn!

Linda, jag ska inte till Irland än, det är inte förrän i slutet av April. :-)

2006-02-25 @ 01:14:15
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Virvla

Trollet - hihii jag trodde nog att de flesta som var arga på dem skulle förlåta dem matchen när de gick till final. Nu är jag lite orolig för att vi ska möta Finland jag var övertygad om en Ryssmatch och så blir ryssarna utspelade av vårt grannland!

2006-02-25 @ 01:19:36
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits