Självhushållning

Jag beundrar sådana här människor. Och de verkar ha en ganska balanserad bild av vad de vill och vad deras barn får göra.
Ibland önskar jag att jag vore lite mer lagd åt det självhushållande hållet men jag är rätt nöjd med att odla potatis i hinkar på balkongen också. 
Om jag levde så ett tag kunde jag lära mig att inte konsumera så mycket. Kanske.


Persbrandt och Zlatan ihop. Jag får alla möjliga fantasier av det...men Micke, går det inte att göra något åt tuttarna? När jag såg dig hade du kavaj och du var jävligt jävligt hot men tischa ska du nog hålla dig ifrån tills tuttarna har försvunnit.

Jag läste på texttv att Hagamannen har anmält Expressen till PO. Bra! Men även om de fälls händer väl inget.


Kommentarer:
Postat av: Matte

Jo, när jag var liten fick jag det. Men på senaste läkarkontrollen bad jag dem kolla upp exemet. Och det gjorde det. I blodet. Och, se där. Ingen raktion på choklad eller något annat. Jag tack och tar emot.

By the way. Såg i tidningen. Flatan och Persbrandt. Flatan har likadana skor som jag. Jag måste slänga mina och köpa andra. Nyss.

Postat av: Lina

Haha, bitchtits är ju det bästa! Jag hade egentligen själv tänkt skriva ett litet blogginlägg om artikeln men nu känns det lite överflödigt. En liten kommentar bara: bilden där de spelar fotboll, åh Zlatan, så sööööööööööt! Tihihi.

*fnittrar förtjust, skrapar lite med foten, förvandlas till allt jag egentligen föraktar*

2006-04-05 @ 19:51:29
URL: http://rhubarbfool.blogspot.com
Postat av: B

Falköpingsbönner....
Frågan är hur roligt har dom i sitt liv? stackars barn...

2006-04-05 @ 22:21:44
Postat av: Hans

B: Och varför skulle barnen inte ha roligt? Kan man inte ha roligt om man inte har märkeskläder och ser på Big brother?

Apatiska tv-barn lär ha det tråkigare än barn som lär sig använda hjärnan.

Är man mätt, torr, varm och får sina föräldrars kärlek, vad mer kan man begära?

Ett tankeexperimet för att visa på det absurda i konsumtionssamhället avarter:

Antag att du åkte i en tidsmaskin till medeltiden. Vilket plagg tror du skulle uppskattas mest under denna tidsepok, märkesjeans som är slitna redan när de köps och som inte går att tvätta, eller rejäla byxor? Den som försökte sälja det förstnämnda skulle antagligen bli välförtjänt bränd på bål. Så vem är en idiot?

Det är obehagligt hur lätt folk låter sig luras på pengar i dagens samhälle.

Ett tydligt tecken på denna godtrohet är när man inte längre refererar till ett plaggs namn utan till märket: "Mina Levis". Hur puckat låter inte det? Varför har jeans ett namn? Finns det folk som tilltalar sina jeans, eller? Jag snackar lyckligtvis aldrig med mina jeans. Men de kanske inte har tillräckligt fin stamtavla. Märkeskåta människor är lättlurade idioter. Sorgligt, men så är det.

2006-04-05 @ 23:11:13
URL: http://vaskrensarn.blogspot.com/
Postat av: B

Hans: Har inte ens nämt Big Brother eller märkeskläder. Men jag tycker ändå att barnen ändå ska ha en normal uppväxt som alla andra barn. Sen att dom handlar på second hand osv skiter jag fullständigt i

2006-04-06 @ 19:43:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits