Jag kan inte ljuga men jag är bra på att skämmas

Jag visste det, jag skulle inte kunna tiga ihjäl det. Jag kan inte ljuga och att bara vara tyst är ju också en form av lögn ibland. Idag, just nu, skulle jag egentligen sitta och göra högskoleprovet!  Men det gör jag inte, oh nej då. För igår fick jag för mig att jag inte ville, att jag hellre var hemma och var helt ledig en dag utan förväntningar på mig, utan att jag skulle behöva träffa någon (jag har haft ett hektiskt socialt schema under mina lediga dagar) och utan att någon egentligen skulle veta om det. Jag skulle helt enkelt kunna gömma mig hemma och göra alla de där grejerna som jag har velat göra nu när jag var ledig men inte kunnat för jag ska träffa fan och hans moster. Missuppfatta mig rätt, jag har haft jättetrevligt och det har varit extremt kul att träffa alla, men det blev lite för späckat bara. Jag tycker om min ensamtid.
Men jag hade ju betalat för högeskoleprovet säger min snålhet mig, jag borde gjort det.
Men du behöver ju ett resultat, ditt går ut om ett år, säger förnuftet mig.
Jag skiter i det svarar jag båda, jag hade sovmorgon, sen har jag städat lite (kors i taket) och nu ska jag se på Mythbusters precis hur mycket jag vill (tills avsnitten tar slut). Så det så. Senare ska jag fortsätta städa, jag funderar till och med på att torka golvet om jag nu kan se större delen av det efter städningen.

Nu vet ni. Vart jag borde vara och vad jag borde göra. Skäms på mig!
(men det är skönt med en extra dags ledighet)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits