I min iPod (Ulf Lundell, jag älskar dej)

Igår skrattade jag så mycket på jobbet att de tittade konstigt på mig och undrade om jag mådde bra. Jag lyssnade på På minuten , mitt favoritradioprogram på min iPod. Jag älskar att man kan prenumerera på det och få det podcastat och klart. Jag hatar att det aldrig går att ladda ner förrän typ två veckor efter sändning fastän man ska kunna ladda hem det dagen efter egentligen.

Annars lyssnade jag på RippRapp som är en favoritskiva! Jag har liksom glömt bort den lite på sista tiden men den kom tillbaka med en spark rakt mot min mage. Ute på tippen, Håll mej...åh ingenting, Stjärnorna, Hav utan hamnar, Du tog mej, Växelvis går kärleken...herregud vilka spår!
Hans setlista från 1/4 är inte att leka med heller. Isabella, Evangeline, Natt, Kristen kommunist, Kyssar och smek, Kapten Kidd, Nästan ditt namn, Hon gör mej galen...BOOT PLEASE! Men...jag kan tänka mig att Isabella blev sönderskriken som Hon gör mej galen. (låt inte dom jävlarna ta dej!)

Såg förresten på Aftonbladets webbtv några som hade gjort en låt om Ulf Lundell och inte förstod varför han hade blivit så stor. "Det kunde lika gärna ha varit Thomas Ledin". Jag vred mig i plåga. Det hade inte lika gärna kunnat vara Thomas Ledin.
Men de visade en massa Lundellbilder så jag var ju tvungen att se skiten tre gånger. Alltså, jag stängde av efter bilderna och tryckte på igen...så jag fick se bilderna igen. Mmm.

Sluta. Jag vet vad ni tänker. Jag vet. Han är en gubbe. Men han är en het gubbe! Om jag fick ett val mellan honom och typ...någon annan sexsymbol....eh...vilka finns det? Freddie Ljungberg. Om jag fick välja mellan Lundell och Ljungberg skulle valet vara lätt. Ljungberg, stick och böga dig liksom.

Kommentarer:
Postat av: Therese

Jag gillar en del av Lundells låtar, speciellt tidigare grejer. Men Lundell som sexsymbol urk:( Tur att jag inte åt när jag läste det här;)

Postat av: B

Det blir ännu bättre på lördag...
Tyrol kommer kännas ganska trist i förhållade till Trägår´n nu när Lundell är på rätt sida av detta land :)

2006-04-05 @ 22:11:04
Postat av: Virvla

B - in your dreams! det kan aldrig gå upp mot Tyrol!! (får inte gå upp mot tyrol, eftersom jag inte är där)
Jag har inte kollat setlistorna, men Isabella borde han typ bara spela en gång?

2006-04-05 @ 22:24:42
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: B

Du kunde ju gått till helgen men är man så dum och skiter i det så... kommer bli en enort avslutning på Tyrol/Amiralen/Trägår´n spelningarna

2006-04-06 @ 19:36:13
Postat av: J.b

jag håller med dig, det finns ingen (kanske inte sexsymbol) men ingen som har samma tyngd o påverkan som lundell i sina låtar.Han har hjälpmig ur kriser och kommer att göra det igen.//

2006-05-25 @ 00:01:09
URL: http://www.jimmmyjump.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits