Hello Kitty!

                     

Jag älskar ovansående lilla katt. Jag är säker på att jag har skrivit om det tidigare. Hon är liksom inget, hon är en söt figur som finns på en jäkla massa grejer, dataspel osv. Men jag har inte lyckats klura ut hur hon kom till från början. Vad jag menar med att hon inte är något är att ofta så är grejer tex. klädmärken, dataspelsfigurer, tecknadefigurer etc från början men hon bara finns, skapad av företaget Sanrio.

Första gången jag stötte på Hello Kitty var nog när jag var väldigt liten och fick en plåtresväska i storleken 10cm x 5cm (ungefär) där HelloKitty åker bergochdalbana men jag tror att jag var medveten om henne även tidigare än så. Första gången jag förstod att hon hette just Hello Kitty var jag mycket äldre men jag har alltid önskat mig saker med "den lilla katten" på.

En gång i USA när jag var på Universal Studios fanns det en liten Hello Kitty butik och jag började nästan hyperventilera. Köpte smågrejer eftersom jag inte hade råd med så mycket. Det jag ångrar mest av allt är att jag inte köpte någon av de Keroppi saker som fanns där. Keroppi är en groda även han skapad av Sanrio men han finns inte längre att få tag på. (Det är honom jag har klistrat in bredvid Hello Kitty ovan)

Man kan köpa det mesta med Hello Kitty på, men
det här är nog ändå något av det mer extrema som jag har sett. Otroligt roligt, om jag någonsin köper en bil är det inte utan att jag skulle kunna tänka mig det...

Jag kom att tänka på Hello Kitty igen därför att jag igår betalade handpenningen på min Rosa Bussarna resa och nu alltså officiellt är bokad!! Till hösten åker jag till Ryssland - Transsibiriska - Mongoliet - Kina - Korea - Japan!! :-) Någon som vill följa med? Resan finns på www.rosabussarna.com och kostar ca 35000.
I Tokyo måste det finnas obregränsat med HelloKitty saker? Kan man skicka saker från Japan, är det dyrt, tar det lång tid, är det säkert? Är det någon som vet detta skulle jag bli otroligt tacksam för jag tänkte shoppa en hel del både i Kina Korea (hemlandet) och Japan och jag tvivlar på att jag kommer kunna ta med mig allting hem i väskan. I och för sig funderar jag på att ta med mig mest kläder som jag kan slänga så jag kan kasta ur en massa och på så vis få plats med mer packning men samtidigt vill jag ju inte springa omkring och känna mig sunkig i en månad.


Kommentarer:
Postat av: Therese

Sanrio tillverkade på 70-talet skolväskor till japanska barn med Hello Kitty. Länge fanns hon bara på skolväskor men blev sen så populär att hon hamnade på allting.
Jag skulle vilja följa med men jag har inte råd tyvärr. Vilken underbar resa. Precis sån som jag drömmer om. Men vinner jag på lotto (som jag inte spelar) hakar jag naturligtvis på

Nekomata är en jätterbra blogg från japan. Dom har en internetbutik där man kan beställa saker och få skickade till Sverige. Dom har säkert koll på vad det kostar. Surfa dit och fråga.

På sanrios sida kan man läsa att Hello Kitty är 5 äpplen hög, bor i en förort till London , gillar att leka utomhus, spela piano och baka kakor

2006-04-05 @ 11:26:01
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Virvla

Tack Therese du är en pärla!

2006-04-05 @ 16:32:10
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Rosa Bussarna - vilket äventyr! Som Big brother fast utan kameror och med lite mer miljöombyte, gissar jag. Du får se till att fortsätta bloggandet på nåt vis, kan bli ännu mer intressant läsning.

2006-04-05 @ 20:24:27
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Virvla

När jag reste i höstas orkade jag aldrig tänka på att blogga ens utan jag skrev vanlig dagbok som även ligger upplagd här på bloggen, något cencurerad. Jag kommer nog köra samma koncept den här gången eftersom även denna resa verkar kunna bli ganska intensiv.

2006-04-06 @ 01:42:26
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Mia

Hej! Jag satt och sökte lite på nätet efter 'transsibiriska' och hittade dig! Jag har rest med RB till afrika tidigare och nu har jag också bokat transsibiriska till hösten. Ska bli jättekul! Vilken ska du resa? Själv har jag bokat in mig på den senare turen, 10 oktober. // Mia

2006-06-25 @ 19:41:21
Postat av: Virvla

hej mia, eftersom du inte har lämnat någon epost svarar jag här!
jag ska åka på den tidiga turen, så vi kommer tyvärr inte att träffas!

2006-06-26 @ 18:27:23
URL: http://virvla.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits