Daniel Svedberg är inte välkommen tillbaka

BolticGöta hoppas verkligen seriöst på Daniel Svedberg inför nästa säsong. Nyheten finns på www.vf.se och jag blev så trött så trött när jag läste det. Ja, jag förstår. Det finns ett begränsat antal bra bandyspelare i Sverige och de som finns vill givetvis inte spela i ett lag som hänger sig fast med naglarna i det allsvenska kontraktet.

MEN VAKNA FÖR FAN!! Kommer ni ihåg vad han gjorde förra gången? 

Daniel Svedberg: "aaaj, jag har lite ont i hjärtat, jag måste hoppa av spelarbussen för att ta mig hem och nu sjukskriver jag mig"
BolticGöta: "okej, krya på dig, vi är ju mitt i säsongen och behöver dig frisk"

En dag senare:

Daniel Svedberg: "jag har brutit mitt kontrakt med BolticGöta och kommer hädanefter spela för Vänersborg (eller vad det var för klubb)."
BolticGöta: "ojfanfan"
Fansen: "Daniel Svedberg din jävla h*ra!! Kom aldrig tillbaka"


Vem är på väg tillbaka? jo, Daniel Svedberg, spelaren som har spelat för flest klubbar i Allsvenskan. (ja, det vet jag inte, men jag tror det)

Jag håller alltså fortsatt inne med mina pengar för Tusenklubben.

Kommentarer:
Postat av: emelie

bandyn är en hård värld!

jag har faktiskt funderat lite på det där med bloggning. men vet inte riktigt hur jag ska utforma det... hm, tål att tänkas på! vad skrev du om?

Postat av: Farsan Baloo

Det är för jävligt. Man hoppas bara att det beror på dumhet och inte på att de riskerar att bli av med så många lirare till nästa år att de tar in vem som helst i laget.

5 - 1 till FBK i skrivande stund lugnar något. Men, jag sover inte gott igen förän Svedberg är ett minne blott i Sveriges finaste bandyklubb!

2006-04-04 @ 21:46:05
URL: http://delameddig.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits