Tvtittande

Jag började på en lite klagande blogg om mina vita muskelfibrer men är inte på klagande humör så jag kom ingen vart.

Jag har skickat in mitt CV till två potentiella arbetsgivare.
Jag skulle kunna skicka iväg så många fler men vet inte vad jag vill bli. För några år sedan visste jag precis, men Journalisthögskolan sög ur mig allt självförtroende och nu finns bara ett osäkert, tvekande skal kvar av min tidigare beslutsamhet.

Det är sällan nuförtiden som jag ser ett helt tvprogram. Jag zappar, surfar och grejar istället. Film är inte att tänka på.
Jag har köpt både Deer Hunter och Ed Wood på dvd men har inte ens kommit så långt som att ta av skyddsplasten. Deer Hunter och Jätten är iofs två filmer jag inte kan se för jag gråter i dagar efteråt. Scenen när Christopher Walken skjuter sig själv, blicken i hans ögon sekunden innan. Och James Dean som sitter alldeles ensam i det där stora rummet och gråter. Han har varit elak och odräglig hela filmen men lyckas ändå få mina sympatier.

Till vintern önskar jag mig några riktigt bra serier på Svt, reklam får mig att tappa koncentrationen. Brottskod försvunnen lyckades jag se ett helt program av för två veckor sedan men det var nog bara en lyckträff, plus att jag har en totalt oförklarlig dragning till Eric Close. Warrick kan få mig att titta på Csi ibland också såklart (reprisen). Större chans att jag tittar om det går sent. Jag måste försöka hålla mig borta från Paradise Hotel som självklart går på en perfekt detärförtidigtattläggasigmeningetattsepåtvtid.

Kommentarer:
Postat av: Matte

Jag önskar jag kunde säga emot... men, nej. Grattis till hemmavinsten.

Postat av: Lena

Härliga texter du ger oss...
Känner igen mig i mycket av det du beskriver!

2005-10-11 @ 09:26:21
Postat av: Virvelflingan

um, tack :-)

2005-10-11 @ 14:26:35
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Matte

Det kommer att bli en lång vinter med allt hånande om hockeyn märker jag =)

Jo, Damen L hade en poäng, och du också. Jag har fortsatt med mitt dagdrömmande och djurgården spelar snart SM-final i hockey, i dagdrömmandet alltså ;-)

2005-10-11 @ 16:21:24
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Matte

Jag har inte sagt vad jag tyckte om kommentaren. Kan vara bra kan vara dålig. Vem vet? =)
Nej. Allvarligt. När dte gäller en mamma till ett av barnen på jobbet. DÅ ska man nog stå över =)

SOm jag sa... grattis till hemmavinsten. Den lilla...

2005-10-11 @ 21:41:20
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits