snart börjar bandyn!

Jag borde kanske skapa en sportkategori...done!

Stabil seger av fbk, måste varit målfest i slutet för efter två perioder stod det bara 2-0. Skönt med första hemmavinsten! Synd att nolla inte hölls bara, det hade varit bra för mitt Dream Team. Södertälje eller Globen borde nog få sig ett besök denna säsongen, jag har ju bara varit i Globen en gång och då såg jag på Skellefteå-Aik (eller var det Hammarby?). Inte riktigt samma engagemang från min sida som från min dåvarande bättre hälft. Får man vara småaktig och hoppas att Skellefteå aldrig går upp i Elitserien?

Zinkensdamm. Där kommer jag stå och frysa och heja och förhoppningsvis vara lycklig. Jag längtar efter bandyn!  Helt sjukt att jag ska vara så bandyintresserad helt plötsligt, när jag var yngre vägrade jag spela. Funderar på att köpa biljetter till VMfinalen åt pappa i julklapp. Det kan ju inte vara möjligt att Sverige ska missa både finalen och match om 3depris?


klippt från svt text

    Färjestad lekte med svagt Dif      
                                        
                                        
  Färjestad tog sin första hemmaseger   
  för säsongen när man slog tillbaka    
  Djurgården med hela 7-1. På slutet    
  hade Karlstad-laget stor lekstuga.    
                                        
Jonas Höglund var inblandad i de tre  
första målen. Först passade han till  
två och punkterade sedan själv        
matchen med 3-0, 50 sekunder in i     
tredje perioden.                      
                                        
  FBK parkerade i Dif-zonen från första 
  nedsläpp och vann skotten i första    
  perioden med 13-2. Teemu Lassila      
  släppte in fyra mål inom knappa två   
  minuter i tredje och fick nog. Utan   
  backar är det svårt att stå i mål.

Kommentarer:
Postat av: Berglund

Tja vad ska man säga om bandyn? :D
http://www.bluepride.com/villaboltic10.html

2005-10-27 @ 22:36:03
Postat av: manitiden

Jag gillar helt klart ditt sätt att skriva. Roliga och tvära kast överallt. Speciellt sådana här grejer är härliga:

"Jag borde kanske skapa en sportkategori...done!"

Underbart

2006-01-24 @ 20:28:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits