Men ring mig inte då

Jag vaknade imorse av att telefonen ringde. Jag blev väckt ur en mardröm och var mer än lovligt förvirrad. Personen på andra änden var mer än lovligt dryg och ville sälja mig sin Lundell biljett till ikväll men ville inte samarbeta. Det verkade faktiskt inte som han ville sälja biljetten alls. Helst ville han nog att jag skulle slicka hans fötter. Eller andra väl valda delar. Han VÄCKTE mig men bad inte om ursäkt eller så, talade heller inte om vem han var. Jag vet inte om han sade hej för jag hade inte hjärnan med mig de första sekunderna. Han krävde att jag skulle möta honom vid hans lunch vid en speciell plats utan att jag fick säga när jag kunde, kompromiss var inte att tala om. Han skulle ju ändå bara sälja den till inköpspris, what's the big deal liksom? Kan jag åtminstone vara med i gamet? Kan jag få 10 sekunder på mig att vakna? Nehej, inte det. Men varför ringer du då, DIN DRYGA GAMLA GUBBJÄVEL?!


Kommentarer:
Postat av: Christina

Men tänk så skönt att kunna skriva om "Gubbdjäveln" här. Och jag är nyfiken på vad du sa till honom?

Postat av: tanten

Tack för besöket på min sida, här var många ord och frågor! Hjälpas...återkommer *lovar*

Och Plupp, Nostalgi..*född i pluppland som jag är*

2005-10-28 @ 23:42:03
URL: http://tantenstankar.webblogg.se
Postat av: Virvla

Christina>> Jag vet inte riktigt vad jag sade faktiskt. Förmodligen "öhm...uummm...jag kan inte *avbruten*...men...*avbruten*...nej okej, hej *han lade på* då"

2005-10-28 @ 23:50:07
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Christina

Ok - jag förstår - du använde det där språket som man har när man fortfarande nästan sover och han fattade ingenting. Han var bergis man den där "gubbj-vln" ;-)

Postat av: Virvla

Man och man...det är väl en definitionsfråga. Men han var inte av kvinnligt kön.

2005-10-30 @ 12:53:30
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Matte

Tack.
Trodde förresten bara det var företag och så som ringde runt och försökte sälja saker, men där ser man =)

2005-10-30 @ 19:38:15
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits