Vad händer på KTH?

Ikväll när jag åkte till jobbet var det ovanligt många på bussen. Alla gick av vid KTH. Vad händer på KTH är nu min fråga?! Måste vara någon fest eller så på gång. Jag vill också gå på fest. Iofs var ingen finklädd, men sånt betyder ju nödvändigtvis ingenting nuförtiden. Jag åkte vidare mot Värtavägen och jobbet.



En annan kväll kom ett par på bussen. Jag tror det var deras första dejt. Lite stelt sådär liksom. Hon såg väldigt torr och korrekt ut, han var mer laidback och dessutom ganska snygg. Omaka par.
Det Omaka paret kom på bussen. "Går det bra att sitta här?" frågade hon nervöst. "Det blir perfekt!" sade han på ett översvallande bilhandlarsätt. De satte sig ner framför mig. Han tittade mycket på henne, verkade väldigt intresserad. Hon var svalare. Kanske försökte hon spela lite cool, vad vet jag. De pratade lite stelt resten av resan (några få hållplatser) men får pluspoäng för att de ansträngde sig så förtvivlat. De hade blommor med sig, verkade vara på väg till en middag. De var nog inte ihop men det var något där, under ytan. Undrar om de drogs till varandra för de var lite motsatser eller kanske hon är mycket roligare under ytan. Eller så är han mycket torrare.
Jag undrar hur det gick för det Omaka paret. Jag hoppas dejten gick bra. Att de är lyckliga.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits