The goblet of fire

Var på HP igår, fan vad jag gillar de filmerna!
De hade skurit bort lite för mycket från boken tyckte jag och en del saker blev inte förklarade ordentligt så någon som inte har läst boken kan ha haft lite svårt att hänga med i svängarna. Men shit vad bra!
Ralph Fiennes var grym som Voldemort det måste jag säga. Miranda Richardson som Rita Skeeter kändes också klockren, men kanske kunde hon ha spelat över liite mer? Och hamnade hon inte i en burk i slutet av boken?


*** SPOILER FÖR DE SOM INTE HAR LÄST THE HALF BLOOD PRINCE ***  (Maskis, detta betyder att du inte ska läsa mer nu)





Alltså...redan i denna filmen ville jag gråta för Dumbledores skull!
Jag väntade på att de skulle säga något om Avada Kedavra, att det kanske gick att överleva på något sätt men ingen offrade sitt liv för Dumbledore så då antar jag att han är borta. FAN TA DIG JK ROWLING. Dessutom försvann ju Fawkes. Hmm, tänker läsa om den boken nu för att kontrollera om det finns några som helst loopholes för att Dumbledore ska komma tillbaka. FAN TA DIG SNAPE!!


Kommentarer:
Postat av: Linda

Ska vi bilda en "vi som hatar Snape" klubb" ? ;-) Vi måste ha klubbmöte med tillhörande ölande snart *hihi*

Postat av: Cecilia

Om du riktigt flirtar till det kanske ;)
Vet inte om han tjänar så bra än. Fast det går ju onekligen rätt hyffsat för karln. Operera dig här i Umeå. Koskela är bland de bästa i Sverige. Trevliga är de också. Du kan ju ta ett öga i taget också. Så kan du komma så tar jag hand om dig. Jag är ju som van med det. I och med Mr. Priyas operation. Välkommen!

2005-11-30 @ 16:16:26
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: Rainbow

me luv harry potter :) kunde inte läsa hela din blogg ... ska gå och kolla på filmen i veckan !
kram på dig sötis ...

2005-11-30 @ 16:38:28
Postat av: Christina

Här kommer en bekännelse av sällan skådat slag...jag har inte läst en rad i HP och inte sett någon av filmerna. Snälla säg att du tycker om mig ändå

Postat av: Christina

Jag jobbar på ... jag jobbar på ....jag jobbar på....

Postat av: Matte

He he, jo, ibland har jag det bra på jobbet =) Men du får prata med Cissan på nätterna, på jobbet. Det får inte jag =(

2005-12-01 @ 05:40:07
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Josephine - Harry Potter fan too

Jamen det är ju så det ÄR i livet... i slutändan står du där SjälV utan ngn förälder som håller dig i handen, möjligen har du bra vänner och det har ju Harry... om Snape tror jag att han gjorde det han skulle göra. Om Snape VerkligeN är så genomond som alla nu tror (det perfekta alibit) så hade han sett till att Draco dödat Dumbledore och en ung pojke hade fått ett oförlåtligt mord på sitt samvete. Voldemort såg inte lika läskig ut i filmen som jag hade hoppats. Var var hans röda ögon t.ex.?

2005-12-09 @ 16:28:40
URL: http://giraffen197.webblogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits