Minnets konstiga värld

(jag har ju fortfarande inte fått något botemedel)

Hur kan man glömma väsentliga saker och komma ihåg triviala? Varför är majoriteten av mina minnen från måndagskvällen/tisdagsmorgonen helt triviala? Små saker som hur jag krockade lite med näsan mot den äldre mannens. Att Persbrandt inte luktade något. (å andra sidan var jag full och hade tappade de flesta av mina sinnen). Att jag pratade med en väldigt bred Dublin dialekt i taxin på väg hem. Att killen som M pratade med hade keps på sig.
Om jag kommer ihåg småsakerna ovan, varför kan jag inte komma ihåg viktiga saker som namn, rumsnummer, hur vi träffades, vad som faktiskt hände när vi kom in i hotellrummet, vad som sades, i vilken ordning saker hände, någon slags tidsram vore trevligt också, hur jag fick den stora bulan i bakhuvudet.
Några svaga minnesbilder har jag förstås, men de är mer bilder som nästan är svåra att sätta ord på. Som att vi duschade en gång, två gånger (?), jag frös mitt i natten när vi tappade bort ett täcke, på the lab pratade jag med hans kompis medans jag höll utkik efter honom. Det kändes som om vi var där i bara 20 minuter en halvtimme men det måste varit längre tid. Eller?

Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

För min del så finns det inget viktigt att komma ihåg.. Bara saker jag vill glömma *ler* Kanske att jag skulle vilja komma ihåg ett visst samtal jag hade under kvällen... jag vet inte ;)

2005-11-17 @ 13:30:50
Postat av: mange

ja men det är klart, nog kan man hinna duscha två gånger på 20 minuter....eller nå... :-)

Postat av: Christina

Om några år kommer du inte ens komma ihåg hotellet och kanske inte ens att det någonsin ägde rum. Möjligtvis kommer du ihåg den borttappade halsduken och att Persbrant inte luktade något. Sen kommer du ihåg en one-night-stand men det kanske du kopplar ihop med Persbrant och hur kul är inte det att berätta på en parmiddag i framtiden...
I have been there....I know....

Postat av: Christina

angående din fråga med P ... nope det var inte riktigt så jag menade ... men om du frågar mig om några månader kanske jag minns det som om det var han?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits