Min dag!

Idag vaknade jag av min telefon ringde ilsket, mamma glatt i andra ändan "Grattis på födelsedagen...!" Då ska man låtsas vara glad och säga tack för pengarna (100kr...) och inte alls låtsas om att man blir sur för att man blir väckt 8 när man inte ska gå upp förrän drygt 9...Man ska heller inte vara sur för att de inte heller i år lyckades hitta på någon överraskning åt mig. Det är ju trevligt att man får det man vill, men något litet kunde man väl fått på posten annat än en hundralapp? Undrar vad jag ska göra nu när jag är eknomiskt oberoende av denna enorma summa.

 

Jobbet lika sugigt som vanligt. I morse funkade inte telefonerna och cheferna höll på att skita på sig av skräck. Jag menar vad är problemet? Våra kunder lär ju vara ganska tåliga vid det här laget. Om det inte funkar, då funkar det inte. Sätta oss på pappersarbete i fem minuter och sen komma o skrika för att vi ska flytta på oss och svara någonannanstans för att sedan schasa iväg oss till våra vanliga platser och barskt tala om för oss att beta av kön. Jo, för vi förstår inte vad våra arbetsuppgifter innebär.

 

Obekväma skor idag, födelsedagen till ära.

 

Mensvärk som lingon på moset.

 

Mina vänner kommer hem till mig ikväll och firar lite. Det är tur att de finns på jobbet annars skulle jag ha sagt upp mig vid det här laget. De är alla lika sjuka i huvudet som jag och det känns skönt att ingen är normal och välanpassad. Egentligen är vi en sorgling samling misfits som ändå på något vis fungerar i vardagen, riktigt bra i de flesta fall. Puss på er!!


Kommentarer:
Postat av: Lovelace

GRATTIS på födelsedagen!!
hoppas den blir lite mysig trots 100-lapp,mensvärk och onda fötter...=O)!
//Lovelace

2005-05-18 @ 14:28:14
Postat av: Maskrosbarn

Misfits..?? Inte jag väl..?? *lol* Jag fungerar för övrigt inte i det vanliga livet... ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits