Toblerone (ärligt vunnen) och packning inför safarin

Igår var jag på Skansen! Jag har aldrig varit där förut och blev kär! Kärare än i Grönan, kärare än i Globen, kärare än Hagaparken....det måste vara ett av Stockholms bästa ställen!  Jag vann nästan 2kg Toblerone, såg björnungar, klappade en orm och en spindel, det var varmt o skönt, fantastiskt umgänge, goda bullar....en helt otrolig dag helt enkelt.

 

Jag har börjat förbereda mig på riktigt inför resan! Jag har lämnat in ansökan om visum till Tanzanias ambassad (ska hämta på tisdag), köpt sovsäck och börjat tänka på vad och hur jag ska packa.

Ska jag ha ryggsäck eller resväska?  Hur många kjolar/shorts ska jag ha med mig? Hur många skor och vilka? Ska jag köpa en fickkniv och en pannlampa? Ska jag ta med mig en frottéhandduk eller köpa en sådan där smart på Naturkompaniet? Hur mycket pengar ska jag ha med mig? Kommer jag tvätta eller måste jag ha med mig 20st par trosor? Behöver jag en större sked? Hur många kilo packning kommer jag upp i bara med reseapotek, sovsäck och andra nödvändigheter? Får inte glömma att köpa en axelbandslös bikinitopp! Behöver kanske ett axelbandslöst linne? Tänk om jag kommer till Afrika och upptäcker att jag glömt något viktigt? Jag börjar bli nervös.

 

Måste börja lära mig alla funktioner på kameran också, det går inte an att komma till Masai Mara och inte veta hur den fungerar!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits