hobby?

Igår så sade en kille att han hade börjat spela golf för att han ville skaffa sig en hobby. Jag bnörjade fundera över varför man har de intressen man har, och vilka hobbys jag har själv. Jag har inte så många. Kände mig så patetisk men samtidigt...har alla så mycket mer att göra eller ser de bara på sina liv på ett annat sätt?

  • Kompisar
  • Öl
  • Golf
  • Surfa
  • Shoppa
  • Resa (varför har det blivit en kliché att resa?)

Är något av ovanstående förutom golf en egentlig hobby? Vad ska man göra på sin fritid då? Varför låter alla andras liv så spännande men inte mitt?

 

Pappa fyllde år igår, hade glömt bort det men ringde hem ändå. Jävla tur. Har köpt en Asterixbok och dagcreme åt honom. Undrar hur han kommer ta emot dagcremen...

 

Jag har dålgit med pengar. Jag vet inte hur eller varför det hände men helt plötsligt insåg jag att jag inte alls har så mycket pengar som jag förväntade mig denna månad. Fick pengar i födelsedagspresent, men har inte köpt vad jag skulle för dem. 6500kr för nya glasögon. Känns som en onödigt hög utgift men gud så skönt att få nya, jag har börjat hata mina linser!!

 

Är ett töntigt ragg att föredra framför inget ragg alls?  Jag tycker nog inte det.


Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Ett töntigt ragg är absolut INTE att föredra!! Man får inte tona ner sina krav bara för att man börjar bli desperat.. *ler*

Virvelflickan.. mitt liv är tråkigare än ditt.. du kan alltid trösta dig med det ;)

Postat av: Piggelin

Fina...fina virvelflicka ... det är helt fel att nöja sig med någon som inte är i din smak *L* ... Only the BEST is good enough for the BEST ...remember that ... även om jag kan förstå att det ibland kan bli svårt att hålla fast vid sina principer .. puss *

2005-06-06 @ 13:15:46
URL: http://logophile.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits