Vad ska jag bli?

Jag skulle skriva en blogg. Hade ett bra upplägg som jag ville få ur mig. Men vad var det?!

JAO JUST!! *glödlampa tänds ovanför Virvlas tecknade huvud, om hon hade varit en serie*





Jag scrappar ju helt anspråkslöst, försöker få till ett snyggt och arbetat fotoalbum för mina
Rosa Bussarna bilder och idag tänkte jag på hur tillfredsställande det är att jobba med något kreativt och görande. Alltså, det är schysst att jobba med händerna helt enkelt. Varför satsade jag inte på ett sådant yrke? Jag hade funderingar på att bli målare, tapetserare, kock eller konservator när jag var yngre. Borde jag kanske satsa på något sådant istället? För det är ju praktiker jag är egentligen.
Teori fäster inte på mig på samma sätt, det finns bra teorier men oftast förstår jag dem ändå inte förrän jag sett det i praktiken.  Fast det var ett dåligt exempel. Man kan väl helt enkelt säga att jag inte har läshuvud, det är inte i sig ett helt skäl till att bli hantverkare men det kan väl ha en del med det att göra i alla fall.

Så vad ska jag bli? Vad ska jag vidareutbilda mig inom?
För jag kan ju inte hålla på såhär i längden. Jag vill bli något. Jag vill göra något. Helst ska det jag vill göra inte involvera en C-uppsats.
Grafisk design har slagit mig. Ska kanske kolla upp det. Finns det inte en skola för det i Värmland någonstans? Webb-jobb har jag också funderat på men känns ju mycket osäkert just nu. Äsch jag vet inte. Mitt mål är att veta vad jag vill bli när jag fyller 30. Jag har 2½år på mig.

Kommentarer:
Postat av: tinatoon

Shit vilken skön soft inställning du verkar ha till d där med o koma på vad man ska bli när man blir stor. Själv ha ja värsta paniken över allt sånt o familj o barn o gud vet allt. Ska nog snoka runt lite mer på din blogg tro ja får se om du verkligen ÄR sådär laidback. Om du är det så blir jag riktigt avis. =/

Postat av: Matte

Lärare. Där har du det. Du är klok (det sa jag tidigare..), praktiskt arbete (okej, kanske lite teori också...)och det innefattar...oj fan. Jo, enC-uppsatts. Men du kan få min =)

2005-12-06 @ 05:08:06
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits