Min jul...(forts2)

När jag kom hem från stan softades det rejält, lyssnade lite på musik, slö tittade på tv, fixade lite mat. Ingenting, absolut ingenting hände. Stockholm rann sakta ur blodet och lite lugn och ro infann sig.

Dagen efter var det dan före doppare dan. Då kommer alltid toys och familj på besök. Vi fikade, bytte klappar och snackade. Visade kort från Rosa Bussarna resan. Glömde fråga henne om hur jag ska beskära gepardkortet, får maila henne...*note to self*

Efter att besöket gett sig av (normalt går vi på bio men det blev inte av i år) käkade vi julbord som bara den! Janson (mamma gör godast), omelett, prinskorv, skinka, köttbullar (mamma gör godast), rödbetssallad, cole slaw, laxtartar, gravad lax, sill (fast det äter jag inte), potatis, ost och bröd. Snaps. Julmust. Sedan var det dags för total matkoma och ännu lite (bara lite) senare dags för en tidig date med sängen.

Julafton!  Så mycket mys. Fast inte vitt och soligt med knarrande snö. Oh nej.
Vaknade av att mamma hängde upp julstrumpan. Låtsas sov i fem minuter och slet sedan upp paketen. En Bamsetidning, godis, handdukar (nu vet jag att Ulf Lundells handduk var från Jysk. Vilken besvikelse.) Det var bra klappar!
Käkade lite janson och skinka och sedan iväg till kusinen på eftermiddagen. Blev hälsad av ett barn som raskt tog ett skutt upp i min famn och förväntade sig att bli fångad. Tur att jag inte bar på något. Tydligen är jag något av favorit hos barnen, det har jag inget emot de är rara. Mot mig i alla fall! Jag fick ett hemmagjort armband och en dagisgjort mugg i julklapp, mycket fina. Tittade på Kalle, spelade monopol, kittlades, blev kittlad, käkade så jag nästan sprack, fotade och trivdes. Men sen var det bra, sen ville jag hem!
Väl hemma blev det Karl-Bertil för han är bäst.
Julklappsutdelningen vid vår redan mycket barrande gran var bra. Pengar, paraply, glas och ett underställ fick jag. Mycket bra!! Tror päronen blev nöjda, katten var det också (nytt halsband och leka bland papperet, blir det bättre?). Sen käkades lite ost och kex och sågs på tv. Sen somnade jag extremt gott.

Juldagen, vad gjorde jag då? Inte ett dugg med största sannolikhet. Jag var inte på krogen i alla fall, men såhär i efterhand önskar jag att jag gått ut och tagit en öl eller så med P. Nåja man kan inte få allt.

Annandagen borde jag varit på bandy för att se oss ta poäng mot Vässan men det var jag inte. Det blåste, det var kallt, vi har inte gjort så bra ifrån oss. Men ändå 1800 på läktaren är ett bra utfall tycker jag. Skäms på mig som inte var där!
På kvällen dags att ta sig tillbaka till stressen. Skönt!  X2000 regerar säger jag bara. Inga förseningar, lugnt, skönt, gott om plats. Kom hem, såg på CSI NY och somnade såklart ifrån tvn.

Nu ska jag klä mig för att trängas lite på Panduro, något skojigt måste det finnas att köpa där?




Tillägg 12,11

På annandagen var jag och pappa på lite rea. Jag köpte en dunkudde 50% på Hemtex samt en pläd och ett par svarta Vagabondskor som var ett mellanting mellan ballerina och loafers, perfekta till våren!!

Kommentarer:
Postat av: mamselamsen

Jag svarar på kommentaren här hos dig... hur man få dit knappar har jag ingen aning im det Jessica som ha fivat det till mig. VIKEN tur att hon är här just nu, så hona kan nog svara på det när hon behagar vakna.

Men det är någonting man ska göra i koden (vad det nu är)

Så vi kommer tillbaka!

Postat av: mamselamsen

Och stavar som en kråka gör jag idag.... också. :-)

2005-12-27 @ 09:51:15
URL: http://mamselamsen.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits