Lazarus.

...

Jag sjöng den där sången
kväll efter kväll
men jag visste aldrig
vem det var jag saknade
Nu vet jag det för när jag
vände mej om
för att ligga mot din rygg
var du inte där när jag vaknade
...
Vad gör jag här med min mikrofon?
Tror jag att jag ska kunna uppväcka dom döda?
Vad är det dom vill ha, vill se?
Mitt urtagna hjärta?
Vill ni se den här
mannen blöda?
Ni kommer, jag ger er mitt liv
mina hemligheter och drömmar
men den här kostymen jag bär
håller på att gå upp i sina sömmar
...
Ditt leende, ditt skratt
ditt hår, din blick
gjorde ljus i det här hjärtat här
Det är så längesen
jag lyftes till himlarna
Så längesen jag var kär
...
Du kan inte hålla kvar det här
du kan inte bli fri från det
men det måste finnas ett annat rum
med långsamt vajande vita gardiner
där vi kan ligga hos varann i en natt
som är stjärnklar och ljum.

Ulf Lundell

Den är så vacker. Jag får ont. Jag lever mig in och försöker förstå. Jag längtar. 
Jag skulle vilja höra den akustisk någon gång.
Jag gråter när jag tänker på att jag inte fick höra den live, mina fyra konserter till trots.

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Nu har jag berätta den tråkiga storyn!

Postat av: Andreas

Du behöver inte läsa mina ledare. Ärligt... Men du får gärna.... Tror det är nyttigt för dig .... he he he

2005-12-05 @ 08:26:55
URL: http://drottninghult.blogg.se/
Postat av: Andreas

hmm... postade inte jag en kommentar till här nyss.... Spökar det i denna blogg.... Eller är det möss här med precis som i vårt köksskåp?

i vilket fall som helst.... Du behöver inte läsa mina ledare. Så sexuellt upphetsande är dom ju inte. Men lite nyttigt för dig skulle det nog vara!!!!

God morgon föresten!

2005-12-05 @ 08:52:33
URL: http://drottninghult.blogg.se/
Postat av: Andreas

hmmm.... Nu dök kommentar 2 upp igen....

2005-12-05 @ 08:53:02
URL: http://drottninghult.blogg.se/
Postat av: Berglund

Lazarus kommer att spelas på Trädgår´n den 7-8 det har jag bestämt :D

2006-01-08 @ 18:35:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits