Konsten att intervjua

En grundregel bör självklart vara att den som intervjuar inte sitter och runkar samtidigt.

Jag tänker ju på Möte med Ulf Lundell som sändes i TV i helgen.
Som tur var så var herr Lundell på bra humör och verkade inte störas av onanisten som satt framför honom. Inte märkbart i alla fall. Så mycket nytt kom inte fram, jag menar...om en intervjuare bara kan få ur Lundell att tre av hans förebilder är Neill Young, Springsteen och Dylan samt att han läst Kerouac, då är det väl inte en bra intervju?

Lundell såg iallafall fräsch ut tyckte jag, slående. Väldigt fina konsertbilder också, fast varför zoomade de bara tjejer när det faktiskt är 70% killar i lokalen?!

Jag önskar mig, från SVT, en intervju med Ulf Lundell gjord av någon som är genuint intresserad, skicklig och respektlös på rätt sätt!

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Det var förmodligen tjej-bilderna han onnaneerade till.....

Postat av: Cecilia

Ewa. Det kanske är så att du är lite bitter över att du inte var med på bilderna. Av de 30% tjejer som fanns i publiken... Han har nog sett dig ändå. Så flitig besökare som du är :)

2005-12-20 @ 09:16:58
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: Virvla

Andreas - jag tror faktiskt inte det...

Cissan - Så är det inte riktigt, jag vill inte att svenska folket ska se mitt vansinne, jag vill inte bli alltför outad. Dessutom var jag inte där den kvällen Svt filmade, jag var där kvällen efter med kameror överallt för Dvdns skull...finns inte en chans att jag inte är med på den. Hoppas den inte släpps, jag vill inte se min galenskap svart på vitt.

2005-12-20 @ 09:21:31
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Virvla. Vännen. Du som kanske är världens sötaste. Finns du med på dvd:n. Då ska jag absolut köpa den :)

2005-12-20 @ 09:28:40
URL: http://cissan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits