Göteborg

Har haft en underbar helg i Göteborg. Åkte ner redan på fredagen och shoppade direkt när vi kom fram. Sedan hem till Pontus för att lämna av sakerna och sedan ut för att käka middag.

Lördagen började vi på Liseberg, vi gick ut hårt och åkte Lisebergsbanan, Balder och Kanonen. Det var bra för det var ingen kö dit då, det var också dåligt för ingen karusell kunde mäta sig med Balder sen. Balder är det bästa jag någonsin har åkt. Allt efteråt var bara ett antiklimax. Vann nästan ingenting heller, två chipspåsar och en miniminimus var allt. Hem vid 17 för att sova någon timme innan Lundell.


Gubben var på grymt bra humör, höll på i dryga 3 timmar och jag blev kär...i Surjo - basisten. Kan någon tala om för mig hur gammal han är (han kan omöjligt vara 25 som det hävdades att han fyllde...?), om han är singel och vad han har för email?

Alltså, Lundell var bra, jävligt bra, men har man inte hört de här låtarna en gång eller två förut? Är det inte dags för något nytt? Han öser ur sig material, och det är ju bra att han spelar det (nåja, jag gillar ju inte Högtryck jättemkt, men låtarna är ju iaf nya live), men de gamla låtarna, borde han inte spela några andra för en gång skull? Kommer jag aldrig få höra något från Slugger?!  Gillade inte riktigt Hippie, men den lovar gott inför nästa platta...


Idag åkte jag iväg till en kompis och visade kort från Afrika. Börjar ångra att jag inte tog fler kort på folk och de jag reste med men det är ju lite sent nu. Vet inte om jag orkar just i kväll men tänker lägga ut min dagbok (cencurerat) från resan.


Kommentarer:
Postat av: Berglund

låter som en skön helg!

Tack för lyssningarna i mobilen :D

2005-08-14 @ 22:50:09
Postat av: Frida

Surjo blir 36 i år.
...och jo, visst är han söt! ;-)

2006-01-09 @ 16:37:56
Postat av: Virvla

Okej, Frida, man kan bara inte ge en sådan kommentar utan utförligare info!? 36 hade jag klurat ut att han är, men resten!!!!

Postat av: Frida

Ha,ha där ser man. Då har du ju bedrivet en smula detektivarbete, uppenbarligen. Funnit något intressant då? ;-)

Förresten är det trevligt att träffa på ett sant Lundell-fan. (Med sant exkluderar jag "hon-gör-mig-glane-oh-jag-vill-ha-dig-kär-och-galen"-vrålarna, förstås)

2006-01-12 @ 10:24:34
Postat av: Virvla

Har funnit en del, det är bara att rota runt på bloggen så dyker han upp då och då!

Nej, jag tillhör inte de vrålarna per definition men jag har lite svårt för den här fint-lundellfan fult-lundellfan uppdelningen som verkar finnas. :-) Jag gillar Lundell helt enkelt.

2006-01-12 @ 15:19:44
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Frida

Aha, där ser man... Du får väl leta efter hans egna blogg! ;-)

Ja, han är otroligt bra. Hade inte upptäckt konsten riktigt, men så fick jag en litografi i 25-årspresent, något som var jätteroligt. Försökte en gång för länge sedan att lista den bästa plattan, men insåg ganska snabbt att det var en hel omöjlighet. Dock är "Lazarus" på mycket nu, men det är nog mycket sen Tyrol, förmodar jag.

2006-01-12 @ 15:29:31
Postat av: Virvla

Har han egen blogg?!??

Ja det är omöjlig att lista bästa plattan, men man har ju sina favoriter! Lazarus tillhör definitvt dem, den är väldigt bra! Jag gillar inte alls Högtryck och Ok baby ok lika mycket. En eld ikväll däremot tycker jag är underskattad!

2006-01-12 @ 16:51:10
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Frida

Ja, verkligen. En eld blev oerhört underskattad när den kom, men jag tycker att varje låt är ett mindre mästerverk! Jag älskar hans stämma i det aukustiska formatet och texterna är fantastiska.

Hur gillade du det tyngre formatet han körde på Tyrol? Jag tyckte att det var otroligt bra. Lazarum är definitivt ett steg mot tyngre rock, medan exempelvis Ok baby ok drar åt det bluesigare hållet. Högtryck är mer "klassisk Lundell" (om du missförstår mig rätt), tycker jag.

2006-01-13 @ 09:41:24
Postat av: Virvla

Jag älskar det tunga i Tyrolspelningarna men hade det svårare i de "somriga" partierna. Jag gillar det mesta Lundell gör, men just det "klassiska" Lundell är väl det jag tycker mindre om. Akustiskt, rock, blues är mycket bra. Det mer...lätta är inte lika bra tycker jag. Jag håller iofs Vinterland väldigt högt utav hans album men typ Kär och galen, Oh la la la...jo de låtarna är ju bra men han är och kan så mycket mer!

2006-01-14 @ 11:31:19
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits