Skämmas? Inte jag i alla fall!

Sen jag började tjäna bättre med pengar och därmed också spendera därefter så har jag börjat märka att folk tar sig friheten att kommentera detta lite titt som tätt. De menar säkert inget illa osv osv men de får mig ofta att känna att jag borde skämmas för att jag spenderar som jag gör. Som om jag, bara för att jag tjänar någorlunda bra (jag är ju inte direkt höginkomsttagare), också borde spara därefter. Det gör jag. Men det som är över låter jag mig slösa på vad jag vill, det är ju mina pengar!
Det är nästan bara de som tjänar mindre än jag som kommenterar, ren avundsjuka alltså. De kan säga "Jag skulle aldrig lägga ner så mycket pengar på ett par jeans" eller "fy fan vad mycket kläder du köper, slutar du aldrig" eller "jag kan bjuda på det här fikat, du har ju så lite pengar".

Jag vill bara säga att jag jobbar natt och sliter arschlet av mig, inte alla skulle klara av att jobba som jag gör och jag är bra på det jag gör också!
Jag bor billigt, inneboende för jag har hittills prioriterat bort mitt boende utan lägger hellre pengar på annat.
Jag sparar regelbundet och ganska mycket och anser därmed att jag får göra av med resterande pengar på vad jag känner för.

Vad har folk för rätt att överhuvudtaget diskutera min inkomst och vad jag väljer att lägga pengarna på?  Inte säger jag till dem att de ska röra på rumpan och söka nytt jobb när de lever fattigt? Det är ju deras eget val. Att lönen för vissa yrkesgrupper är tunn är ju ingen överraskning när man går in i det yrket. Jag har ingen jättelön men får ob eftersom jag jobbar de tider som jag gör, det är MITT val eftersom jag vill få mer pengar.
Nej, folk är bara jävligt fräcka och jag ska börja säga det till dem!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Just det, säg till dem! Jag o en kompis pratade pengar och hon tjänar betydligt mycket mer än mig men det stör mig inte alls. Det är ju bara roligt att hon har en jättebra lön.

2006-03-30 @ 14:48:40
Postat av: karolina

Låter som avundsjuka människor, de som kommenterar sådär lite genom pikar och små stickiga kommentarer. Jag säger rent ut istället att jag är skitavundsjuk på att du kan köpa mer saker än mig, men vänta bara när jag börjar jobba, då ska jag banne mig spendera ikapp! ;) :)

Sa jag förresten att jag köpte tre par skor i måndags, tag tre och betala för två visserligen, men ändå... ;)

Postat av: Argaste

Råkade stå brevid Zlatan på krogen en gång, då dök det upp nån tjomme som kom fram till honom och skulle hälsa, varpå fotbollsspelaren svarade:

Stick din jävla fattis.

Lägg repliken på minnet.

2006-03-31 @ 11:51:56
URL: http://argaste.blogg.se
Postat av: Virvla

Karolina - Då får du komma till Stakka så kan vi spendera ihop!! :-) Vad köpte du för skor?!

Argaste - repliken nerskriven i minnet. Men mest intresserad är jag av ditt icke-möte med Zlatan.

2006-03-31 @ 12:32:35
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Maskrosbarn

Jag har bara en sak att säga (eller flera).. Shoppa, shoppa, shoppa!!

2006-03-31 @ 21:32:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits