Man kan säga att jag hade en hemsk helg

Efter att jag hade börjat frosta ur frysen i panik gick jag en trappa upp till ordföranden i brf. Tänkte bara fråga henne om de kunde sätta mitt namn på dörren osv. Inga konstigheter. Eftersom jag vet att hon är långrandig förberedde jag mig själv mentalt och sade också när jag kom innanför dörren att jag inte kan stanna.

Hon börjar med att fösa in mig i vardagsrummet och ber mig att sitta för hennes hundar skäller så.

Direkt när jag satte mig började klagomålen hagla. Förrförra hyresgästen betedde sig så illa, hur kunde jag godkänna honom som hyresgäst? Och den jag hade nu, så stökig hon har varit! När jag sade att jag faktiskt inget visste utan att jag har bett henne att kontakta mig vid problem sade hon "Jaa, jag har ju ringt till dig" Men då blev jag jättearg för hon ringde aldrig till mig när jag hade problem sist och hon ringde aldrig den här gången heller. Jag sade det också. Då sade hon att hon både ringt och skickat brev! Gamla tanten sitter där och ljuger mig rätt upp i ansiktet! Jag blev förbannad och sade att vi nog inte hade mer att diskutera och reste mig. Då blev hon arg och stött över att jag skulle gå redan. "Du är ingen bra förhandlare" säger hon åt mig. Jag sade att vi inte är i en förhandlingssituation utan att det är trist att mina hyresgäster inte har skött sig men nu är det försent att kunna göra något åt saken. Då HOTAR kärringen mig. Hon säger "du ska veta att det är jag som ordförande i föreningen som är den som ska godkänna eventuell köpare av din lägenhet"  Jag sade bara att jag vet vad det är som gäller och att hon inte bara kan neka köpare sådär. "Vi får väl se" säger hon då. Jag tog på mig skorna och gick därifrån, då skällde hon fortfarande på mig. Det sista jag hörde var "Vi får väl se om du vet hu rman säljer en lägenhet, du kan i alla fall inte hyra ut en"

Jag var otroligt arg när jag gick därifrån och jag blir fortfarande det när jag tänker på hennes rynkiga fula ansikte och elaka ogina ögon som bara vill mig illa. Jag är så glad över att jag äntligen ska sälja lägenheten. Hoppas bara jag får ut ett okej pris, men efter det här bryr jag mig nästan inte ens.

Kommentarer:
Postat av: Y

Griniga kärringar ska hållas kort.. Förstår att det känns jättejobbigt! Det kommer sluta med att du får ett jättebra pris för din lgh och hon kommer att sitta där lika sur för evigt..

2006-03-14 @ 00:01:54
Postat av: Zarah

Vilken ragata! Är glad för din skulle att du slipper fanskapet! *arg*

Postat av: Misspink

Shit vilken kärring... Håller med Zarah, gött att du slipper henne! Men låt inte henne tappa din motivation att sälja lägenheten med en bra vinst!

2006-03-14 @ 10:15:40
URL: http://www.misspink.se
Postat av: Snäckan

Hej! Ramlade in via tjejblogg. Visst blir man sur på människor som ljuger och bara vill vara rabiata. Hade en liknande upplevelse med Kronan (cykelleverantören) Åhhh, va arg jag var då!

2006-03-14 @ 12:29:30
URL: http://snackansdagar.blogspot.com
Postat av: karolina

Låter som om du har haft en hård dag i helgen(eller hela helgen kanske...). Skickar ett par kramar från Nybban!

2006-03-14 @ 16:36:46
URL: http://fridakarolina.blogspot.com/
Postat av: El Mango

Vilken kärring! Du har inte haft det lätt på sistone ser jag.

2006-03-15 @ 21:51:26
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits