Hyresvärdens rättigheter obefintliga?

Håhåjaja. Jag var i Kd i helgen för att fixa med lägenheten, få nycklarna och sådär. Det blev en jävla mardröm som gav mig en finfin magkatarrsattack.

Min fd hyresgäst hade inte städat ur. Alltså hon kan inte ens ha dammsugit! Det satt kvar serptentiner i gardinstången, det var nachos kvar i ugnen, inget var avtorkat och det låg dammtussar i vardagsrummet. "vi och flera andra anser att resten av lägenheten var väl städad" säger hon i ett mail till mig, skämtar hon?! Nå, jag var förberedd och hade kameran med mig.
Kylskåpet var inte urtorkat och stod fortfarande på. Frysen var inte urfrostad, vilket var märkligt eftersom hon påstod att elen skulle stängas av. Vad hade hon tänkt skulle hända med all is då? Inga lådor eller skåp var urtorkade och det låg spagetti på golvet i köket.
Jag vill debitera henne för städningen fastän hon hävdar att bara spisen och möjligtvis fläkten var ostädad när hon flyttade ur.
Hon hade i ett tidigare mail berättat att tapeten blivit lite förstörd när de flyttade ur sakerna. Den är förstörd på två ställen kan jag tala om, jag behöver byta ut 2-3 våder och det ser ut att ha blivit gjort av ett djur, förmodligen en hund. Detta fastän det står tydligt på kontraktet att inga djur är tillåtna.
Mina frågor till er mina kära bloggläsare och hjälpredor (ser ni, jag har lärt mig av Skugge): KAN jag debitera henne? VAD ska jag debitera? VARFÖR har jag som hyr ut inga rättigheter, ingenstans att anmäla henne?

Kommentarer:
Postat av: Advokaten eller nåt....

Stäm skiten ur henne.........
Finns garanterat tips och mallar för det på nätet.

2006-03-13 @ 23:01:06
Postat av: länkläggaren

http://www.bjornsbytare.se/forum/viewforum.php?f=10&sid=0974c62814d1a5b5dca2afbcbfef4934

2006-03-13 @ 23:03:42
Postat av: Argaste

Eftersom jag tidigare extraknäckte som delgivningsman kan jag säga att svenskar genrellt är extremt rädda för brev innehåller ordet inkasso. Du kan mer eller mindre ta vilken räkning som helst kopiera texten, byta ut företagets namn mot ditt eget och se till att av sluta brevet med yada yada yada skickas kravet vidare till inkasso. Detta kommer aldrig hålla i en rättegång men ett papper kostar 50 öre.

Postat av: länkläggaren 2

http://www.dokumall.se/

2006-03-13 @ 23:07:44
Postat av: Kommissarie Akut

Om jag ska vara ärlig så tror jag detta blir svårt att få ersättning för. Det är ju så att säga ord mot ord. Tyvärr.

2006-03-14 @ 01:24:07
URL: http://akutasikt.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits