Det är sant, de kan verkligen inte vinna!

Edsbyn - Hammarby på Studenternas kan bara gå på ett sätt och det är inte till Bajens fördel. Ojoj de blev utklassade igår och hängde egentligen aldrig riktigt med trots sitt tidiga ledningsmål.
Man kan, som Bajenfansen, hävda att de blev bortdömda pga av bortdömda mål men å andra sidan ska de ju inte kunna räkna med mål när den som tar emot bollen är klockrent offside. Det andra bortdömda målet var kanske lite tveksamt, men inte de andra. Och jag tror helt ärligt inte att de hade kunnat vinna ändå, Edsbyn var ett nummer för stora.

Varför är då Edsbyn så inihelvete bra? Tja de har ju värvat smart, de lever för sin bandy i "byn" så återväxten bör väl vara bra (nu är jag ute på lite svag is) och de har nu fått en tradition att vinna vilket hjälper hur mycket som helst. MEN jag tycker att så väldigt mycket stammar från "kyrkbygget" alltså deras inomhushall. Det är den enda fullskaliga inomhushallen för bandy i Sverige men jag tror att om resten av bandysverige ska börja hänga med Edsbyn samt locka fler bandyspelare så behövs det byggas fler hallar!!
Personligen tycker jag att det är lite charmigt att gå och titta på bandy, frysa lite om fötterna och dricka glögg ur termos. Men hur kul kan det vara att träna ute dag ut och dag in, nog fan väljer barn/ungdomar hellre en lite bekvämare sport? (hmm, här kom jag osökt att tänka på längdskidåkning, där vet jag inte hur det är med juniorer och antal utövare o sånt faktiskt)

Så fram för fler inomhushallar, helst en i Karlstad, helst ska den börja byggas idag!

BolticGöta, mitt lag, det här är ett löfte: Om ni tar in Daniel Svedberg i laget igen kommer jag inte gå på Tingvalla en enda gång förrän han har gett upp mitt i säsongen och gått till ett annat lag som vanligt. Jag vill inte se honom i BolticGötas dräkt. Jag kommer inte gå med i Tusenklubben förrän alla värvningar o sånt är klart för jag tänker inte hjälpa till att betala hans alldeles för höga lön så att han kan åka omkring och lata sig på plan igen. Basta.


Kommentarer:
Postat av: El Mango

Kom inte och klaga på Hammarby! Mycket bättre än BolticGöta i alla fall.

Annars håller jag med om inomhushall. Byggde de en sån i Stockholm skulle Bajen kunna locka mycket mer publik än idag tror jag. Det skulle nog kunna vara en sak som skulle få mig att börja gå på bandy lite oftare.

Postat av: B

Underbart att Hammarby inte vann! Ett köpelag ska inte få vinna Sm-Guld. Sen att Edsyn inte ligger så jävla bra till i mina ögon efter Andersson sffären är en annan femma.
BolticGöta dom kommer ju ligga i Allsvenskan sen när den nya raka serien startar tyvärr så är det bara att acceptera att dom inte håller måttet...

2006-03-20 @ 20:35:32
Postat av: Virvla

Men den raka serien ska väl inte börja nästa år ändå?!

2006-03-21 @ 00:19:31
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Farsan Baloo

Med Svedberg i laget kan de lika gärna lägga ner hela skiten. Inga pengar från mig heller i alla fall

2006-03-21 @ 06:48:07
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com
Postat av: Klockarbarbro

glöm inte heller att byn har gud på sin sida - tolvtusen invånare i kommunen och ett tiotal frikyrkor. de har bandygudstjänster! dessutom har de tuppgalnings-världsmästerskap. jag jobbade en sommar i edsbyn, otroligt charmigt ställe i all sin weirdness. så heja edsbyn!

och apropå gud på sin sida - jag röstade tio gånger på bwo! ingenting hjälper visst. suck.

2006-03-21 @ 10:12:37
URL: http://www.klockarbarbro.net
Postat av: B

Nä, men nästa år kommer vara det året som sållar agnarna från betet så att säga...

2006-03-21 @ 16:22:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits