Ingen lägenhet den här gången heller

Alltså den gick för lite dryg en mille! En etta som behöver totalrenoveras!! Folk har helt tappat koncepten här i hufvudstaden, om jag bara trodde jag kunde få jobb skulle jag överväga att flytta hem.
Om man nu har så jävla mycket pengar att man kan lägga ner minst 1,2mille på en lägenhet varför köper man inte en större?! Kunde de inte bara låtit mig köpa den?!

Vad skulle jag ha gjort när säljaren inte ville ta mitt bud, skulle jag frågat vad han kunde tänka sig att sälja den för? Det är just det jag inte gjorde! Varför gjorde jag inte det?! Så dumt så dumt :-(

Kommentarer:
Postat av: Therese

Jag tycker också Stockholms bostadsmarknad är sjuk men det visade sig vara mycket värre i Madrid. Hysteriskt dyrt. Fattar inte att spanjorer har råd för dom som har jobb som inte kräver utbildning som t.ex städa, kassan, bar odyl. tjänar mycket mindre än svenskar med motsvarande jobb. Bara Paris lär vara värre i Europa. Jag tror det är helt okey att bo i en mindre stad om man kan hitta jobb. I Uppsala kan du få en 2:a nära centralstationen för samma pris som en etta i Stockholm. Tåg och buss går nästan dygnet runt , många Uppsalabor pendlar till jobb i Stockholm och det funkar.

Postat av: Argaste

Du behöver lite kubansk go get it mentalitet "LOOK FRANK YOU SHORT A COUPLE OF MILL DONT WORRY! ILL GO ON THE STREET FOR YOU, A MILL HERE A MILL THERE, YOU GOT IT."

2006-02-22 @ 13:42:46
URL: http://argaste.blogg.se
Postat av: Therese

Virval, du som gillar Hello Kitty gillar nog sidan www.sanrio.com
På bloggen nekomata (finns länkad på min blogg) som skrivs från Japan berättar dom om Hello Kitty vin!

2006-02-22 @ 15:04:16
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Zarah

Ja, fy fan! Stackars Virvla. =( Och bostadsmarknaden är verkligen hemsk där, håller med.
Fler och fler väljer att flytta ut till Roslagen (där jag komemr ifrån) typ Rimbo och Norrtälje, tar ju endast 50 minuter med buss in till stan, sen är det ju fint. ;)

2006-02-22 @ 16:26:52
URL: http://turbotrollet.blogspot.com/
Postat av: B

Varför bo i 08-land? Kostar ju bara en jäkla massa stålar.... Sen är dom ju dryga oxå :D

2006-02-22 @ 17:35:26
Postat av: Mamselamsen

Testat "byte"?

2006-02-22 @ 22:15:23
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: lameilleuse

Du gjorde helt rätt. Själv har jag haft tur och får hyra en 3:a med öppen spis och sjöutsikt i minst tre år. Jag hade tänkt köpa, men blev deprimerad av de höga priserna och den allmänna galenskap som råder på bostadsmarknaden.

2006-02-24 @ 13:32:35
URL: http://lameilleuse.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits