Fortsatt lägenhetsjakt

Idag lade jag ett bud på en lägenhet. Jag var den enda som var intresserad. Säljaren ville inte ta mitt bud utan kommer annonsera mer. Jävla säljare, då ska han ju inte gå ut med ett sådant utgångspris. Jävla mäklare, kan de inte tvinga honom att sälja? (jo jag vet, mäklaren är inte på min sida, men jag vill så gärna få allt klart). Vi får se vad som händer nu, mitt bud ligger kvar men kommer ju bli matchat av andra. Jag går inte upp mer än ca 70k har jag bestämt mig för. Där går min gräns. Definitivt. Håll tummarna för mig nästa vecka är ni snälla, då smäller det!

Lägenheten är i extremt renoveringsbehov. Golvet är okej (det är en etta) men hela badrummet behöver renoveras, så även köket. Kanske är det dumt att köpa ett renoveringsobjekt när jag inte känner en enda människa i Sthlm som kan hjälpa mig med det här, men resten av lägenheten är precis vad jag vill ha!

Kommentarer:
Postat av: Matte

Prata med? Blommorna? Jo, jag ar hört rykten om det. men, det kan inte se friskt ut? Ingen som ser iofs...

Postat av: emelie

Scrubs är bäst! Ska bli roligt att se de första avsnitten!!

Det finns hur många boxar som helst på discshop som jag vill ha! Ohhh... Farligt farligt att nätshoppa!!

2006-02-14 @ 09:11:55
URL: http://whirl.se
Postat av: Ulf

Hoppas du i alla fall får en ok ahd, sen passar jag på att berätta att jag faktiskt är en jäkligt bra hantverkare... :-D

2006-02-14 @ 13:49:26
URL: http://spaces.msn.com/tuffeuffe/
Postat av: El Mango

Vad fräckt! Undrar om det ens är tillåtet att bete sig så som mäklare? Jo, man är väl aldrig tvungen som säljare att godta ett visst bud. Men kolla upp om du kan anmäla honom till konumentombudsmannen, mäklarsamfundet eller liknande! Det där måste strida mot god yrkessed, yrkesetik eller liknande.

2006-02-14 @ 14:34:12
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Virvla

Jo det tror jag man får. De får inte annonsera ett lågt pris bara för att sedan trissa upp priset, men säljaren måste inte gå med på ett pris, man kan när som helst dra sig ur. Därför måste man se till att skriva på pappren så snart som möjligt. Nu tror jag att någon annan jävel kommer vilja ha den där lägenheten iofs så jag kommer väl ändå inte behöva bekymra mig om allt det där.

2006-02-15 @ 00:58:21
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits