Brokeback mountain

Åh jag grät.
Heath måste få sin oscar och gärna Jake också. Inte lika betagen av Michelle, fastän hon alltid är snyggast på röda mattan tycker jag. Hon har en nedtonad stil men är ändå alltid elegant och modern. Lite tråkig frisyr bara, hon borde ha råd att gå till frisören. Och Heath borde ha råd att köpa nya skor och sluta gå i gubbbyxor. Men de är fina ihop.

Men filmen. Åh filmen.
(spoilervarning nedan)



Jävla Ennis som är så feg och trög!  Jävla Jack som ligger med horor i Mexico. Jävla fördomar och rädsla. Jävla Alma som istället för att konfrontera lever bitter och elak och gör livet surt för sig själv och Ennis. Jävla alla! Stackars alla. Sådan vacker fader-dotter kärlek.

Ennis är så hämmad, så besvärad och så ensam. Så bra spelad av Heath. Det gör liksom ont i hjärtat när man ser honom.
Jag undrar om det här var en engångsföreteelse för att rollen är som klippt och skuren för honom eller om han verkligen är såhär bra. Tiden får utvisa antar jag.

UPPDATERAT 21/2

Jag kan inte riktigt komma över filmen. Jag går och funderar på den ständigt. Den känns lite oavslutad på något vis. Jag tycker fortfarande den var väldigt bra men den väcker också en massa frågor.

Vad lovade Ennis Jack i slutet när han stod med vykortet och deras skjortor?!
Man får en känsla av deras stora förälskelse men de verkar faktiskt aldrig särskilt kära. Paradox som stör mig. Något står liksom och knackar på och vill in, något känns inte helt rätt med filmen. Äsch jag vet inte, kanske är jag onödigt hård nu.

Allt det här är mest en massa babbel utan struktur (som hela min blogg kanske ni tycker) och jag blir mer och mer irriterad när jag försöker sätta ord på mina känslor om filmen. Jag ska nog bara sluta skriva om den och ger den 4 Virvlor av 5 möjliga. (Heath får 5)

Anne Hathaway måste vara den mest intetsägande skådespelerskan någonsin.

Hjärtat brast nästan när Jack i ett lyckorus hade kört 14timmar för att träffa Ennis och så säger Ennis till honom att han inte kan, inte vill. Jävla galning Ennis säger jag, du vet inte hur bra du har det din fegis!

Kommentarer:
Postat av: Anna

När Jack besöker Ennis efter fyra år... Och dom hånglar mot huset. Jag hade gärna bytt plats med Heath där.. :) (kolla min blogg, jag behöver väsk-råd!)

Postat av: Anna

Det är riktigt nervigt att vänta på att mäklaren ska ringa... När vi budade på våran var jag så jäkla rastlös! Hoppas det går vägen. Och går det inte, finns det ju alltid fler...

2006-02-20 @ 16:58:51
URL: http://virva.blogg.se
Postat av: Karolina

Ska försöka få tag på biljetter tills på lördag, längtar så efter att få se denna film! Det roliga var att när jag frågade M om vi skulle gå på bio så föreslog han den här direkt. Det var ju bra, jag hade ju förberett en liten(?) övertalningskampanj...;)

2006-02-21 @ 09:58:00
URL: http://fridakarolina.blogspot.com/
Postat av: Anna

så jäkla sött!! kolla här:
http://www.starpulse.com/news/index.php/2006/02/21/heath_ledger_chooses_jake_gyllenhaal_as_

2006-02-21 @ 21:01:18
URL: http://virva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits