Fy fan vad många frågor III

Linda you're killing me...tyvärr vet jag också att det kommer fler och jag kommer inte kunna låta bli att göra dem.
Förlåt ni fåtal som är inne och läser min blogg...har i alla fall underlättat nu och skriver frågorna i fet stil.

251. Har rest till: Norge, Danmark, Estland, Irland, Storbrittannien, Frankrike, Italien, Spanien, USA, Kenya, Tanzania
252. Semestertips?Tanzania!
253. Semestermardröm? Stopp i toaletten
254. Vad skulle du INTE göra på din semester? Jag är öppen för det mesta
255. Vem diskar hemma hos er? Jag eller diskmaskinen
256. Storhandlar du? Inte så ofta nuförtiden *skäms* jag brukade
257. Är det något du är bra på? Spendera, lyssna, prata, stava
258. Är du praktisk? Ja det tycker jag
259. Är du teknisk? Lite mindre än praktisk
260. Har du besökt nåt nöjesfält? Ja, Liseberg är bäst även om Universal Studios var häftigt
261. Gillar du det? I looooove it!
262. Favoritkarusellen? Balder!  Eller en gammal vivelfinden som går på skenor med någon som puttar på
263. Dusch eller badkar: Vad ska jag göra? Bara tvätta mig? Dusch
264. Färg på ditt duschdraperi? Matt vitt typ med lite mönster
265. Syr du dina gardiner själv? Nej, men jag önskar jag kunde sy. Eller...jag kan men jag har ingen symaskin och heller inte fantasin.
266. Bästa stället på webben: Blogg hänger jag ju på en del
267. Musikfavoriter / favoritartist: Varför är det hela tiden samma jävla frågor? Ulf Lundell
268. Tittar på TV: Mythbusters, dokumentärer, CSI osv
269. Hur mycket tittar du på TV? Ibland för mycket ibland inte alls
270. Äger du nån leksak? Japp
271. Om ja; vad: Ett gossedjur jag har haft sen jag var liten och som jag aldrig släpper ifrån mig.
272. Lekte du med Barbies som liten? Nej
273. Eller föredrog du lego? Varken eller
274. Onani; skamligt eller njutningsfullt? Njutningsfullt
275. Vad anser du om porr? det kan väl vara okej
276. Äger du en kamera? Ja, en digital och en aps
277. Vilken sort? olympus båda två
278. Fotografera du mycket? Inte så mycket här i stockholm, men jag ska bli bättre!
279. Högtid du gillar? Jul!
280. Har du prestationsångest? Alltid
281. Har du drömt sanndrömmar nångång? Nja, njo
282. Har du en brevvän? Ja, om email-vän räknas.
283. Dricker du mjölk? Ja gud så gott de tär med mjölk!
284. Är du rojalist? NEJ
285. Vad anser du om kungahuset? Onödig utgift
286. Läser du skvallertidningar? Aftonbladet och Expressen
287. Tror du på allt det står i dem?Nej
288. Lyssnar du på folks skvaller om andra? Ja
289. Skvallrar du ibland?ja
290. Har du varit på festivaler? Nej
291. Isåfall vilka:
292. Hur kör du bil?
Mycket bra tycker jag själv
293. Hur ofta byter du sängkläder? När det behövs
294. Har du ett motto du lever efter? "Du är vad du gör, du är dina val, dina handlingar"  "Observe, do not judge"
295. Favoritcitat/aforism: De ovan.
296. Om du skulle skrivit ett citat som gjort dig känd vilket hade du valt då:
297. Öppna en bok du har i närheten, slå upp sidan tolv och citera den fjärde meningen:
Det här läget var bara ännu en variant av i stort sett alla lägen jag stött på eller letat upp. (Ulf Lundell, Vinter i paradiset)
298. Favoritfika på café? Pago blodapelsin
299. Ljud du hör just nu: Ungjävlar på innegården
300. Vad finns på väggarna i rummet du sitter i? Två små bilder av Ulf Lundell, Två solfjädrar från Sydkorea, En husgud från Sydkorea, en "irish blessing", UL turnéaffisch, en plansch jag fick när jag var liten som det står "Små ting kan ge stor lycka" på, en spegel
301. Har du en bra relation till dina föräldrar? Vi pratar nästan varje dag, men det är inte samma sak som en bra relation. Jag måste nog svara Nej på den frågan.
Jag önskar jag kunde prata med dem, om saker som är viktiga för mig, att jag inte blir utdömd eller nedtryckt när jag gör saker som jag tror på. Att jag vågade berätta saker för dem. Vi bråkade hela min tonårstid men jag blev ändå inte fri. För dem (okej, egentligen gäller allt detta bara ena föräldern) är jag inte en individ utan en förlängning av dem själva så när jag gör saker de (hon) inte vill/tycker om blir det aldrig accepterat. Jag önskar jag kunde få bli accepterad för den jag är.
302. Gillar du att betala räkningar? Nja, jag vill ju göra rätt för mig samtidigt som det aldrig är kul att se hur mkt pengar som försvinner varje månadsskifte.
303. Har du koll på din ekonomi? Japp!
304. Har du vunnit pengar nångång? Lotto, V75, Joker, Bingolotto, Triss, Tia. Men aldrig stora summor
305. Spelar / tippar du på nåt? Se ovan
306. Har du något synfel? Närsynt med brytningsfel
307. David Bowie eller Beatles? Beatles!
308. Vet du vad ordet paradoxal betyder? Ja
309. Världens fulaste ord? Jag vet inte, alla ord fär fula om man upprepar dem *lol* Dessutom beror det ju på om det är innebörden som ska vara ful eller själva ljudet.
310. När du svär; vilket ord använder du då? Jävlar, fan, helvete, satan
311. Världens vackraste ord? Samma svar som världens fulaste ord
312. Brukar du be om varuprov när du handlar kosmetika / vårdpryttlar? Ja, jag lägger ner mycket pengar på det och vill veta i förväg om det är bra.
313. När rengjorde du din ugn senast? Det var längesedan
314. Har du läst Angeligue / Kitty böckerna när du var ung? Mary Lou och Fem böckerna
315. Berätta om det värsta du varit med om: No comments
316. Är du social? Det tycker jag, men inte om jag inte är på humör. Ibland blir jag asocial.
317. Skulle du kunna slänga ut 3000 kr på en romantisk middag?Om jag hade pengarna.
318. Vad är det mest romantiska du vet? Jag är inte så mycket för romantik.
319. Om du och din partner zappar på TV:n och det råkar vara porr vad gör du då? Beror på. Kanske titta vidare, kanske zappa förbi.
320. Har du och din partner blivit ertappade på bar gärning? Nja, jo, jag tror det, men de stängde dörren igen. Jag har omtänksamma kompisar.
321. Bra egenskaper hos en kille är: Positiv, bildad, snäll osv osv
322. Bra egenskaper hos en vän är: Snäll, pålitlig
323. Dåliga egenskaper hos din partner / vän: Oärlig, elak och sånt
324. Kan du irritera dig på din partner nån gång? Ja det är väl helt mänskligt
325. Har ni en stormig relation? Just nu är den otroligt lugn iom att den inte finns.
326. Vet du vad emotionell instabilitet betyder? Ja
327. När något går sönder blir du: Irriterad
328. När du gör dig illa blir du: Grinig
329. Gråter du ofta? Nej
330. Har du problem med ilska? Nej
331. Vilken är den bästa känslan du vet?
332. Är känslor svåra att förstå sig på ibland? Ja fy fan
333. Tycker du att vissa har det för lätt i livet; Ja (svensk avundsjuka?)
334. Många tycker det är pinsamt att fisa inför sin partner; tycker du också det? Ja
335. Varför tror du det är så tabubelagt i början på ett förhållande ; det här med bajs och fisar? Man vill ha sin partner på pidestal och inte tro att de gör något sådant.
336. Har du varit på blindate? ja
337. Om ja; var det kul eller en flopp? Det var okej, men jag tänker aldrig träffa honom igen
338. Tycker du utseendet är viktigt? Det är jätteviktigt, men samtidigt inte allt. Man har inte en fin utsida i längden om man inte är fin inuti. Man ser ju igenom sådant väldigt fort, men utseendet betyder mycket för att min nyfikenhet ska väckas.
339. Tycker du sex är viktigt i ett förhållande? Ja!
340. Värsta jobbet du haft? Tidningsutdelare
341. Trivs du på ditt jobb/utbildning nu? Nej och ja. Jag tycker det är ok på företaget men inte med att sitta på telefon.
342. Skulle du bli förlämpad om din partner tillfredställde sig själv? VA?! Nej verkligen inte
343. Om du fick vrida tillbaka tiden en gång; vad skulle du förändra då? Ganska mycket, men man vet ju inte om det skulle bli till det bättre.
344. Använder du nagellack? Jag har tappat bort mitt favoritnagellack så nu går jag alltid omålad.
345. Favoritmärke / favvofärg? märke? L'oreal brukar vara okej, men Dior är grymma också. Helst vitt med lite glitter i
346. Hur mycket pengar lägger du på kosmetika / hudvård? Mycket.
347. Hur ofta dricker du alkohol? En gång i månaden som det ser ut nu, jag har kommit in i en inte-festa-period. Hoppas den går över snart.
348. Går du på krogen ofta? se ovan
349. Vad samlade du på som liten? Knappar, bokmärken, kulor, dankar, manicklar, nyckelringar
350. Har du kvar samlingen? Nyckelringarna


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits