Min jul...

...har varit lugn och händelselös och rätt bra!

Jag åkte hem redan på tisdagen och fastnade redan i Flen. Ryktet och konduktören sade att någon kastat sig (eller försökt) framför ett tåg i Katrineholm. Vi åkte buss från Flen. Vilken jävla osis tänkte jag men det går väl bra att åka buss. Joho du, det trodde du! Bussen var det sunkigaste jag har åkt sedan skidresan i gymnasiet, det var nog sådant den var till för. Slit och släng liksom. Bussen var packad. Inte en sittplats fanns kvar. Jag gick på och gjorde en osmart grej. Jag brukar alltid vara ganska strategisk, men satte mig längst bak längst in. För jag tänkte där blir jag störd minst. Självklart skulle jag ha satt mig vid en fönsterplats nära dörren. Sen hörde jag ett "Kom Charlie, Duktig Charlie...Kooooooooooooooom Chaaaaaaaarliieeeeeeeeeeeeeeeeee" i falsett. Då kom en mullig tjej av sorten jag avskyr dragandes med en jävla hund (svart, överviktig, gammal labrador. ful.). Jag är inte hundrädd men jag är totalt hundointresserad. Sen kom hennes lika sunkiga kille också. Båda luktade rökelse så jag började nysa. De skulle sitta vid mig och då var bussen mer eller mindre full och jag ville ställa mig upp och erbjuda mig byta plats med någon men insåg att det inte skulle vara uppskattat eller att jag faktiskt hade något att erbjuda. Typerna jag avskyr hade med sig hela julpackningen in i bussen, för de tänkte inte på att det finns bagagerum...stor ryggsäck, resväska, plastpåsar. De tog upp hela gången med sin packning och sin hund, jag avskyr folk som inte tänker och som tar för givet att de ska få ta plats och är flummiga och självklara och bläääääääääääää!!!!!! 


När bussen äntligen rullade iväg var jag jävligt sur. Den skulle gå direkt till Karlstad, inga stopp sade konduktören kanske 85 000 gånger. ÄNDÅ så rullade vi saaakta in i Eskilstuna i rusningstrafik och släppte av en människa. Helt jävla vansinnigt, jag hatade konduktören just då.

Senare gick han (konduktören) runt och kollade vilka som skulle vidare efter Karlstad för att ordna buss/tåg/taxi, då fick en gubbe lite längre fram spelet. Han skrek och krävde bilbarnstol i taxin. Konduktören försökte förklara att det kanske inte blev taxi, då skrek gubben ännu högre och de båda började tjafsa. Jag tycker inte att man som resenär klampar in och börjar kräva saker när man ännu inte vet hur det kommer att avlöpa och lösa sig. Gubben var ful och medelålders och hade ett barn med sig samt en slags fru som var kanske (och jag överdriver inte) 1,35lång. Jag var i alla fall huvudet högre än henne.

Efter drygt 5 timmar kom jag fram till Karlstad, mer än två timmar försenad. Tur att pappa var där och mötte mig annars hade jag satt mig ner och börjat skrika. Jag hade inte ätit på ungefär tio timmar heller, min energi stod inte på topp, den befann sig faktiskt nere någonstans tillsammans med humöret.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits