5/8 Prisonisland

Frukost (en pannkaka, lite bröd och juice...) och sedan ut till Prison island vid 8.30. Omar guide även denna gång.
Jättesköldpaddorna (landsköldpaddor) var helt otroliga!!  Gigantiskt stora, gamla och söta, som ET. Vi fick mata dem och klappa dem, de verkade ha det bra där de bodde trots att de var i en "park" så fick de gå fritt och de hade mycket yta att röra sig på. Bebisarna var inhängnade och när de är ungefär 2 år så flyttas de till ännu en inhängnad för att så småningom få komma ut till de vuxna vid 10års ålder.
Solade och badade till ca 13.30, brände mig lite på ryggen eftersom jag somnade...

Shopping på stan sedan. Ellie och jag hade shoppingspree, köpte en stor väska, armband, shal, vykort mm mm.
Åt på ett litet ställe som kändes mer "lokalt" än de ställen som var rekommenderade och dessutom bara till en 1/3 av priset!
På kvällen käkade vi på en stor matmarknad, 2 samosas och en pizza som de gjorde medans man såg på. Pizzan smakade dock mer som en omelett eftersom det var ägg i och den var väldigt god.
Drack sockerrörs saft, som de också gjorde när man såg på. De pressade sockerrör tillsammans med lite lime och ingefära. Det var sött men ändå friskt och jättegott.
Allting på marknaden var otroligt billigt och all min mat gick på knappt 30kr.

Vill inte åka till Nungwi imorgon!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits