Favoritlistan

Jag funderade på ett inlägg jag ville skriva tidigare. Om min ungdoms svunna idealism som ersatts med total likgiltighet (nästan, jag är medlem i röda korset och wwf). Men istället väljer jag att göra Lipgloss bitchlistan. Bra, ytligt, val där Virvla. I like.

Rengöring: Dior Rinse-off cleansing gel 
Ansiktsvatten: Dior Matifying toner
Ansiktsskrubb: Clinique 7day scrub (tror jag den heter)
Ögonmakeup remover: Clinique Naturally gentle eye-makeup remover
Dagkräm: Vichy Thermal fix1, men jag tror att jag ska gå tillbaka till min favorit Philosopy igen
Färgad dagkräm:
Ögonkräm: Dior Capture first action Eye serum
Allroundkräm: Förvarets möjligtvis, men jag har eg ingen

Foundation: Biotherm Matte Soufflé
Concealer: Makeupstore och Stila
Löst puder:
Fast puder: L'oreal True match (har en Dior också som är bättre men den luktar kärring)
Rouge:
Bronzing: IsaDora

Mascara:
Eyeliner:
Kajal: L'Oreal Contour resist
Ögonskugga: Urban Decay

Läppglans: Clinique Glosswear Black lilac
Läppbalsam: Försvarets
Läppstift: Lipfinity från Max Factor 210 tror jag det står på den
Läppenna:
"Plumper":

Hudkräm: Clinique bodybutter
Kroppsskrubb: Jag brukar använda en loafa
Shampo/balsam: Sunsilk Antiitch OBS om någon vet om ett bra shampoo med samma funktion som detta kan ni vara snälla och tipsa mig? Det kliar i min hårbotten och Sunsilk hjälper väldigt bra mot det men är inte så bra för resten av mitt hår.
Hårstyling:
Doft: Stella McCartney Absolute rose
Nagellack: T'estimo

Kommentarer:
Postat av: Mamselamsen

VA!!! Använder du inte mascara?

Postat av: turbotrollet

Bra lista där! Själv gjorde jag en "vår och sommarlista" igår, tänkte dock på en produkt-lista, men då måste jag utöka den först. hehe. ;D

2006-03-27 @ 13:21:24
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: Sara

Kérastase har flera schampoon mot olika problem med hårbotten som är jättebra. Tyvärr kostar de nästan 200 kronor, men när man väl har provat är det svårt att gå tillbaka till de billigare alternativen ;-)
Finns hos frisörer.

2006-03-27 @ 13:32:15
Postat av: Virvla

Mamsen - Nej, ingen mascara, jag har korta stubbiga ögonfransar med knepiga ögonlock så ögonfransarna syns aldrig ändå. Jag äger några mascaror men oftast använder jag dem i ögonbrynen när jag vill fylla i lite extra...

Trollet - funderade också på att utöka listan men orkade inte i morse, bra att du tar tag i det ;)

Sara - Ska kolla in Kérastase, tack! :)

2006-03-27 @ 17:06:19
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Farsan Baloo

En för mig ganska ointressant lista, men jag glädjs över dina medlemskap. Du kanske skulle lägga till ytterligare en välgörenhetsorganisation på listan? Vad sägs om http://delameddig.blogspot.com

2006-03-27 @ 18:23:51
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com
Postat av: El Mango

Oh my! Jag visste inte ens att det fanns så där mycket prylar. Vad skönt det känns att vara kille ibland.

2006-03-28 @ 00:41:48
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits