Shoppa shoppa shoooppa!

Det var ett tag sedan nu. Min köptarm har börjat göra sig gällande. Idag skulle jag till Kista eller Farsta eller Solna eller Täby tänkte jag. Men jag vaknade lite förvirrat vid 15 tiden och insåg att jag hade sovit, med en kisspaus, 15timmar i sträck! Jag antar att jag hade en slags sömnskuld till mig själv, så måste det ju vara. Märkligt, men jag har gjort det förut.

Imorgon är det lördag. Då är det inte alls lika attraktivt att åka till köpcentrumen, "aldrig på en helg eller vid löning" är en ganska bra regel! Fan då. Jag vill köpa något!! Vad som helst! Gärna skor. Jag väntar på att par skor från Haléns. Jag har redan köpt tre par sommarskor (tror jag, jag har lite dålig koll på mina helt hämningslösa skoinköp). Skor är kanske inte vad jag behöver just nu. Jeans behöver jag men jag har ju belagt mig själv med jeansförbud sålänge jag är såhär fet som jag är. Hmm. Tröjor skulle jag behöva förstås. Vanliga till-jobbet-tröjor. Lite roliga gå-ut-toppar. I höstas tyckte jag att jag hade mycket sådana. Det har jag inte.

Kommentarer:
Postat av: Cecilia

Jag tappade bort någon mening där i mitten. den mellan: "Skor är kanske inte vad jag behöver just nu." och "Hmm." Men jeans. Kläder. Lovely!

Aja. Tanken på hans wiener slog mig också. om den nu finns där. Hur i hela helvetet ska man hitta den? Karta och kompass någon?! (Nej huvva! Jag ska inte ens försöka...)

Postat av: El Mango

Testa att bli en fattig student. Det dämpar köplusten effektivt. Eller snarare, man undviker att utsätta sig för köpfrestelser.

Tack för berömmet. :-)

Det är tur att världsgeografin inte förändras så ofta, så att dina kunskaper fortfarande är aktuella nästa gång du har möjlighet att logga in på geosense...

Man kan inte få allt. Även om du för tillfället inte är någon mysgurka var det ju inte länge sedan som du var med om rraauurr.

2006-01-21 @ 02:01:15
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Virvla

Men det var inte så mycket rrauuurrrrr att jag blev av med mina nissar...de är två till antalet just nu fastän det känns som om de kanske egentligen är typ fem.

Även när jag var fattig student fann jag sätt att shoppa på. Tex jobba extra, äta bara makaroner och kanske lite cvitamin för att slippa skörbjugg, bo billigt, gå till skolan...

Geosense blev jag just arg på. Enligt den så skulle Cuba, havanna, ligga i Afrika. Min motståndare fick rätt. Den visade mig alltså vilseledande information för att jag skulle förlora. Irriterande!!

2006-01-21 @ 02:07:39
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Det var det här ovanstående om nissarna som jag inte fattade alls. (?)

Duktig studentska! Själv jobbar jag inte extra, jag äter inte bara makaroner och c-vitamin, jag går inte till skolan (lite långt med en mil), men jag bor billigt och köper nästan aldrig någonting.

Geosense kan verkligen vara skumt ibland. Har varit med om samma sak. Men det är bara att jobba på, en dag blir du kanske lika mycket kartnörd som jag. :-)

2006-01-24 @ 23:59:20
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag undrar egentligen Virvlan. Var det nissar eller var det rent utav dvärgar?

2006-01-25 @ 16:05:14
Postat av: Cecilia

Ja. Och det var jag som skrev det där ovanför ja. Om Nissar och dvärgar. Tomtarna nämner vi inte ens. Älgen figurerar någonstans... (Hur förvirrad blev El Mango nu?!) Norrländskt påhitt det där serru.

2006-01-25 @ 16:06:38
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: Virvla

Ja Cissan, jag hade blandat ihop koncepten. Önsketänkande från min sida. Självklart är det dvärgar...

2006-01-27 @ 19:56:21
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Jag är en dålig människa. Förlåt. Såklart du har sagt att Elin rockar. Men jag har ju liksom glömt bort att fixa. Men nu! Och damn it. Hon är grym!

Dvärgar. Men vi ska råda bot på dem. Du ska du bli kvitt dem. Japp! Snart Virvlan. Snart.

2006-01-27 @ 23:43:22
URL: http://cissan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits