RYNKOR!

RYNKPANIK RYNKPANIK!!

Satt i godan ro och testade min concealer från Make up store. Pudrade lite. Log. Då dyker de upp. Under ögat, några på kinden. *viskar* r y n k o r n a... Vad gör de där?! Hur får man bort dem nu när de har kommit? Åh vad ska jag göra. Jag har åldersnojja. Jag har så mycket jag vill göra innan jag blir vuxen. Jag är vuxen nu. Hmm.

Tanken slog mig att det kunde vara för att min hud är torr. Jag torkade av allt smink. Rynkkräm kring ögonen. Fuktkräm i resten av ansitktet (borde man skriva creme, som ser så mycket mer sofistikerat ut?). Le. Rynkorna under ögonen kvar. De på kinderna kunde jag se. Hyperventilera lite.

Vad ska man använda för produkter? Är det någon som har testat något och kan rekommendera? Man vill inte lägga ut flera hundra för en hudvårdsserie som kanske inte fungerar. Idag använder jag Dior Hydra Action Sorbet som dagcreme, Vichy Thermal fix som nattcreme (trots att det  faktiskt är en dagcreme, den känns lite "tjockare" men ändå inte som en riktig nattcreme för det behöver jag inte), Dior Capture First action yeux för ögonen. Dior rengöring och ansiktsvatten också. Fast ansiktsvattnet använder jag sparsamt, den känns lite för uttorkande. Då och då används även Elizabeth Arden Peel and reveal.

Imorgon ska jag kanske åka in till Åhléns och se vad jag kan få tag på, dagkrämen ändå nästan slut.

Kommentarer:
Postat av: mange

ja jag undrar också vilken låt det är? satt och tänkte och tänkte men kom inte på så troligen var det något som bara låg å malde i hjärnan. Rynkor är rynkar å inget att göra åt...eller nå så ;-)

Postat av: sharona

Sorbet? Är inte det typ som glass?

Jag tror att för mycket kemikalier gör att kroppen åldrar i förtid. Seriöst. Titta på de som solar och sminkar och mixtrar. Opererar de inte så ser de ut som 70 vid 40 års ålder.

Fast jag tror ju att du har skrattrynkor. Det kan alla ha. :)

2006-01-15 @ 23:30:22
URL: http://sharona.blogg.se
Postat av: Matte och Cissan

Nu är det uppdaterat. Läs och ta del av våran tid ;-)

2006-01-15 @ 23:41:38
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: El Mango

Och denna åldersnoja kommer nu, kort efter att en massa folk gissat på att du är 18 år!?

2006-01-16 @ 11:03:53
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Anna

Du lär ju inte få det långtråkigt med Cruisan iaf.. :)

2006-01-16 @ 14:56:29
URL: http://virva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits