Nästan ditt namn

...

Ingen kan leva det råa ensamma livet
Ibland önskar jag att jag var blind

Jag hade äntligen släppt greppet
och så ses vi igen
Du är sliten nu
men du är fortfarande vacker
som en mörk och farlig gränd

Det här är längesen, det här är nu
Det här är vad du förlorade, vad du vann
Det här är jag idag, det här är du
En gång satte du mitt blod i brand
Du var så ung då
och jag var en annan än jag är idag
Du var så stark då
och jag var nere för räkning och svag
Nu är vi båda på den här sidan av världen
och vi skulle kunna ge efter nu
Jag behöver ingen kärlek
bara sällskap ibland
men kan jag leva med en sån som du

Jag kunde nästan höra mej kalla dej Älskling
Jag kunde nästan känna dej andas i min famn
Jag kunde nästan höra dej säja
Stanna hos mej
Jag kunde nästan höra mej viska ditt namn
Ditt namn

...


Jag kunde nästan höra mej kalla dej Älskling
Jg kunde nästan känna dej vila i min famn
Jag kunde nästan höra dej säja
Stanna hos mej
Jag kunde nästan höra mej viska ditt namn
Ditt namn


Text och musik: Ulf Lundell

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits