missnöjd

Jag var på möte idag med en bank. Jag tyckte det gick rätt bra men jag kände mig ändå väldigt missnöjd och konfunderad efteråt. Jag hade möte med en person som var "upptagen" när jag kom så jag fick tala med en annan. Bara det kändes otroligt oproffsigt, det kändes nedvärderande på något sätt eftersom jag hade bokat tid och det var personen som jag hade möte med som föreslog det. Okej, hon kanske var sjuk eller så, men hennes kollegor sade att hon var  upptagen vilket inte kändes så bra.
På mötet gick det väl okej, det lät positivt. Men samtidigt...det kändes lite hafsigt. Bråttom. Jag frågade lite men fick ändå inte riktigt saker och ting förklarade för mig. Jag kände heller inte att mina frågor var så välkomna. Självklart är det för att jag är dålig på att ta reda på saker, dålig på att ta för mig ordentligt som jag har skrivit om tidigare. Det är också märkligt att banktjänstemannen(kvinnan) inte sålde in sin bank lite bättre. Jag kan ju faktiskt gå till en annan bank om det ska vara så. Vi får se vad det blir. De ville få in lite papper från min sida och det kan de väl få. Men förtroende för min bank? Nå, vi får väl se om jag får det, jag måste välja bank också och denna höjde inte sina chanser idag!

Jag börjar bli deprimerad av hela bostadssituationen. Kanske hyr jag i andra hand i stället och skiter i det hela ett tag.

**uppdaterat 23,00
Jag kommer heller aldrig hitta en lägenhet jag vill ha till ett pris jag har råd med så jag kan lika gärna ta mina pengar och flytta upp till Norrland, skaffa ett tjog katter och dra mig tillbaka för gott. Förr eller senare, spelar det någon roll liksom.

Kommentarer:
Postat av: Therese

Låter som bostadssituationen här i Madrid, känns som jag aldrig kommer att hitta något heller allt är så jäkla DYRT, jag tänkte hyra inte köpa eftersom jag vet att jag flyttar om två år

Postat av: El Mango

Inte ge upp nu Virvelvännen. Det är bara att köa i 10 år så får du en schysst lägenhet.

2006-01-20 @ 02:20:56
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ursäkta mig damen här nu lite grand va. Pratar du om Norrland som om det vore någonting fel med det? Tack för den sparken i magen! Ha! Du kan ju glömma vårt moment på Hamnmagasinet. Bah!

Cash is King som vi alla vet. Men som mangon säger, köa eller så...Ja. Extraknäck på en valfri gata?

2006-01-20 @ 12:03:20
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: Men Hallå!!!

vad är det för fel på Småland då?

2006-01-20 @ 15:38:48
Postat av: Virvla

Cissan hooooooneeyy - Jag menade givetvis inget illa om Norrland...glömma vårt moment på Hamnmagasinet? - noway! ;-)

Extraknäck på valfri gata...vem är det nu som sparkar :-(

2006-01-20 @ 16:15:50
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Bionda

Pratade med en kille från Umeå. Bostadssituationen är snudd på lika dyr och hopplös där...

2006-01-20 @ 19:49:02
URL: http://subjektivitet.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits