Jag är självlärd

Jag diggar datorer. Det har jag inte alltid gjort, men sedan jag upptäckte internets otroliga värld 1996 så har jag varit fast. Första gången jag använde internet smyganvände jag det i skolans bibliotek och jag tror jag bara skrev ett sökord i adressfältet och förstod ingenting. Eftersom jag inte förstod kan jag inte förklara vad jag gjorde, det såg så spännande ut men verkade väldigt komplicerat.
Sedan blev jag internetberoende, ojoj, jag kände till varenda en av skolans alla datasalar. Det var jag och nördarna liksom. Fick tom spela lite Quake med dem om de saknade spelare. Fast jag var så dålig att erbjudandena kom rätt sällan. Jag chattade på
www.cybertown.com (bar none) som inte finns kvar i sin gamla form längre. Där träffade jag vänner (en i alla fall) som jag har kvar än i dag, märkligt hur någon man aldrig har träffat kan bli ens bästa vän. Men jag och Femicas har chattat i snart 10år och hon känner mig vansinnigt väl. Och jag henne. En vacker dag åker jag till Toronto och hälsar på!

Vad jag tänkte komma fram till var att jag inte har varit intresserad av datorer from scratch liksom och jag har aldrig gått någon datakurs. Allt (det lilla) jag kan har jag lärt mig själv. Jag gick en webbpublicerings kurs förra sommaren som var bra och där jag lärde mig lite html och photoshoppande, men annars har jag kirrat allt själv med lite online hjälp från diverse vänner.
Jag skulle vilja gå en baskurs har jag kommt på. Typ: Organisera din hårddisk, Funderar du på att köpa dator, Datasäkerhet, Datagrunder osv. Jag kan allt det där. Rätt väl. Men jag vet ju faktiskt inte vilka kundskapsluckor jag har. Det vore fint med en skräddarsydd kurs där man kan dra igenom tidigare nämnda på nån timme för att sen gå in på det jag vill lära mig på riktigt. Excel, Access, Photoshop, Dreamweaver (ok, jag kan lite men behöver verkligen lära mig på nytt), InDesign och kanske lite databas eller så. För att börja någonstans liksom.
Kurserna kom jag på att jag ville gå när jag läste i alla de där studiecirkelsbroschyrerna som damp ner i brevlådan idag. Jag ska gå scrapbookingkurs och något mer tror jag. Jag älskar kurser!

Vad är skillnaden? ABF är sossarna, men vad är de andra studieförbunden knutna till?

Kommentarer:
Postat av: Karolina (från Nybro) ;)

Studieförbundet Vuxenskolan har väl iaf tre "moderorganisationer", Fp, Centern och LRF...reserverar mig lite för den sistnämnda, de två första är jag säker på..

2006-01-08 @ 19:07:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits