Det här med SL

Jag är övertygad om att jag har försvarat SL tidigare i min blogg. ALLA kritiserar SL, det är legitimt att kritisera SL. Det är på gränsen till fult att försvara dem. Jag måste skriva ner mina tankar kring den, enligt mig, viktiga  Tystnadsspiralen någon gång. Oj då, vips så fanns det en länk istället...Google är latmaskarnas hjälpreda. Det finns även böcker kring ämnet, den som skrev artikeln verkar inte ha läst någon av dem, men ni får en liten inblick i det i alla fall. Jag har en bok om det tror jag. Jag vet hur den ser ut men inte vad den heter och den ligger i källaren. Så kul var den att läsa. Men intryck, det gjorde den!

Herrgud vilken lång parentes! Get on with it woman!

Alla hackar idag på SL. SL är inte perfekt, väldigt långt därifrån. Det klagas konstant i medier, på bussar, på arbetsplatser och i hem. MEN när biljettpriserna höjs för att folk plankar och för att kanske kunna göra något åt bristerna, då jävlar tar de hus i helvete och det blir en riksangelägenhet! Varför? Som om resten av Sverige, där många har en buss i timmen vid högtrafik in till stan, bryr sig om bortskämda, gnälliga stockholmsbor?! Om det nu är så dåligt, varför vill vi inte betala för att göra det bättre. I vissa avseenden är det ett kommunistiskt  tänkande (ja, det vet jag inte, jag är inte superinsatt i kommunismen. Men ett vänstertänkande? Miljöpartisttänkande?); gratis kollektivtrafik åt alla! Menmenmen, detta går ju ut på att alla ska betala för det kollektivt också, och det är folk inte så pigga på! Varför inte?
Vill man inte betala så får man fanimej lida och komma försent också.

Ps
JAAAAaaa jag vet att alla inte plankar och att en del minsann betalar och fytt i helvete vad synd det är om er som blev påhoppade i min blogg och ni som betalar borde inte få lida och så vidare... Tough shit.

Kommentarer:
Postat av: Anna

Jag håller med dig! Fast jag åker helst bil så ofta jag kan istället.. :)

Jag har skaffat mig en blogg på blogsome.com (alltså virva.blogsome.com) kolla där! Man kan ändra mycket mer med sidan och så. Men för att jag är lat/bekväm har jag inte riktigt orkat sätta mig in i blogsome helt än, och dröjer mig kvar på blogg.se....Men den sidan verkar bra. Informationen och så är på engelska dock. Men vi kan ju fråga dina andra läsare om dom kan rekomendera nån bra bloggsite? :)

Postat av: Virvla

wiiiiii vad kul det låter med "mina andra läsare", jag har så svårt att förstå att jag har "läsare"! :-)

Jag skulle också åka bil om jag kunde...

2006-01-02 @ 14:23:21
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Trevligt med folk som tänker själva och inte bara hakar på de åsikter som är "inne". Ett 30-dagars kort är faktiskt väldigt billigt jämfört med övriga landet, särskilt om man beaktar hur många avgångar med pendel, buss, lokalbanorna och tunnelbanan som det går varje dag. Fast det är konstigt att det inte finns någon studentrabatt.

Men Anna, du måste bli mer miljömedveten! Köra bil är inte bra för miljön.

Jag skulle nog inte rekommendera blogspot. Fast att jag har svårt att förstå mig på den kanske beror mer på mina dåliga förkunskaper än att den är svår generellt.

2006-01-02 @ 22:45:32
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Christina

Skrattar gott....jag som precis har skrivit om bortskämda stockholmare. Men SL ÄR skit ibland....men fantastiskt vilken kollektivtrafik vi ändå har till inget pris alls.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits