Var har du varit, vart är du på väg?

Test från Ulrika

Vilka länder har du besökt?
Danmark, Norge, Wales, England, Skottland, Nordirland (jag rabblar dem för det ser ju bra ut om det är flera länder), Irland, Frankrike, Spanien, Italien (i 12 timmar typ), USA, Kenya, Tanzania, Estland

Favoritland?
Irland

Favoritstad?
Dublin

Favoritstrand?
Det har jag nog ingen, jag är ingen strandfanatiker. Men Nungwi på Zanzibar var ju trevligt, men lite liten. Jag drömmer nog om en sådan fastän större med fler fruktförsäljare...

Sämsta stället du besökt?
Alltså Milano sög verkligen, så även Tallinn

Vart vill du åka?
Indien, Japan, Kina, Korea, Vietnam, Ryssland (Kamtjatka), Kanada, USAs östkust, Portugal, Namibia

Vad har du för resor planerade?
Transsibiriska, Kina, Japan, Korea till hösten. Hoppas jag verkligen. Eller. Jag SKA åka. Men jag kan inte sluta hoppas att någon vill följa med.
Dublin till våren.
Edinburgh till sommaren.
En framtida drömresa som förmodligen blir av är att bila genom USA, NYC - Seattle hade jag tänkt mig.

Vart hade din drömbröllopsresa gått?
Jag vet inte. Afrika någonstans kanske. Borneo möjligtvis. Jag vill se djur eller så i alla fall, och slippa dyka.

Kommentarer:
Postat av: El Mango

Jag är lite nyfiken på vad som lockar med Kamtjatka och Korea.

Postat av: El Mango

Jag såg på Packat & Klart nyligen. du behöver inte åka ända till Kamtjatka för att uppleva fin natur. Det var fantastiska naturscenerier från Norge i programmet. Turkosa fjordar, isglaciärer och fantastiska vyer. Fast restaurang-pizzan kostade motsvarande 160 svenska kronor.

2006-02-09 @ 00:48:53
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh transsibiriska borde jag ha skrivit något jag velat jättelängt, tror jag ska fuska och gå in och ändra lite....

2006-02-09 @ 16:51:36
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: travelpartner

Räknas verkligen england, nordirland, wales och skottland som 4 länder?

2006-02-12 @ 00:17:02
Postat av: Virvla

travelpartner - nja det är väl gränsfall, men jag skrev ju också en liten parentes

2006-02-12 @ 07:35:16
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits