Storm

Skulle se på Brokeback mountain idag och var sjukt peppad. Pepp pepp pepp hela natten inför Heath och Jake.
Vi skulle hämta biljetterna kvart i. Tio i kommer jag fram till kassan eftersom kön var grym. Då har de redan släppt och sålt våra biljetter!! :-( enligt mig så betyder det att de sålde biljetterna inom den tidsram vi hade för att faktiskt hämta dem. Jävla Astoria.
Vi såg Storm istället. Jag hetsåt lite popcorn. Det var trevligt. Det var en lite mysko film. Nästan mardrömsvarning faktiskt, särskilt en bild har etsat sig fast på min näthinna. Den med en kvinna som helt plötsligt gick från vanlig till ett monster med huggtänder. Typ. Men den var ändå sevärd, lite svårplacerad. Stämningen i filmen ändrades så många gånger att jag kände mig lite schizo, undrar hur den som klippt allt mår egentligen.

På tunnelbanan hem stötte vi på tre lite mysko människor. De råskällde och skulle absolut bråka om mobiltelefoner. Om hur farliga de var. Om hur respektlöst det var att tala i dem på offentlig plats (ehm, är det inte det som är själva meningen med mobiler, att man ska kunna ta med dem utanför hemmets lugna vrå?). De var arga 40-talister (sade de, jag tror de var äldre). Om att man alltid satt och pratade med någon man inte såg och det tyckte de var dumt och konstigt och oartigt. De tog ut det på mig och Tess som lugnt satt och pratade för oss själva och INTE i våra mobiler. Vi sade att vi inte var intresserade av att bli indragna i en diskussion, då började gubben i gänget nästan skrika åt Tess och han svor åt henne vilket jag anser oartigare än att tala i en mobil om man sitter på tunnelbanan. Jag tog upp min mobil för att reta dem. Jag sade til Tess när jag gick av att vi kunde ringa videosamtal så vi kunde se varandra när vi pratade. Sen när jag gått av så ringde jag Tess så hon fick svara i sin telefon. För att reta dem. Jävla kossor. Jag vågade inte ta en bild på dem, tog en smygbild på en av dem bara. Skulle ändå aldrig lägga ut på bloggen men man kan ju skicka mms.


Kommentarer:
Postat av: emesge

Du skulle publicerat bilden ändå. Med den medföljande kommentaren: som vanligt är det inte gubbjäveln på bilden som medverkade på tunnelbanan ;)

Postat av: Virvla

hahahahaa! Han var lång, hade grön konstig rock på sig och hade vitt krulligt hår. Hans tant hade en massa orangea likso sjok på sig och var rätt ful. Tanten de pratade med satt där redan när vi kom och var jävligt konstig hon också, det var henne jag smygfotade.

2006-02-05 @ 23:19:06
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Mycket märkligt att de blandade in er. "Oprovocerad attack i tunnelbanan" borde de efterlysas för. du har ju signalement.

Telefontrakassera och busring mitt i natten, tycker jag. Har för mig att ens eget nummer inte syns om man trycker *31# innan man slår numret. He he...

2006-02-06 @ 00:28:33
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: El Mango

Don´t get mad, get even...

2006-02-06 @ 00:29:00
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits