Ibland räcker inte tårar

VI HAR VUNNIT OSGULD I HOCKEY!!!

Det är så fint och underbart och vackert och roligt och otroligt!!! 
Eat this, ni som inte gillade att vi spelade för kvartsfinal mot Schweiz!!

Skönt att de vann, hela OS hade känts ganska avslaget och snopet om vi inte vunnit sista matchen, detta trots att vi gjort det bästa OS någonsin. Hockeyn är ju lite speciell.

Själva matchen hade väl inte jättemycket nerv tyckte jag förrän de sista tio minutrarna av sista perioden. Shit vad nervös jag var!
Och helt plötsligt var det bara några sekunder kvar och jag fattade inte vart tiden hade tagit vägen och jag var mycket tacksam.



Något annat som är speciellt är femmilen! Varför kör de inte intervallstart längre? Det är ju astrist med masstart! :-(  Jag får vänta på Holmenkollen senare i år helt enkelt.
Anders Södergren var värd en medalj, är värd en medalj och jag tyckte dessutom att han blev utträngd av den där jäkla italiernaren när de kämpade om positionerna. Inte för att jag vet om det gjort någon skillnad.
Jäkla österrikare.

Kommentarer:
Postat av: Zarah

Postat av: Zarah

Jag tror faktiskt sverige vinner. ;)
2006-feb-25 @ 16:04:04
URL: http://turbotrollet.blogspot.com/

-----

Hahaaa, fan vad rätt jag hade. =P FAN VAD SKÖNT!!
Och finnarna har inte ett enda OS-guld! :D :D

Postat av: El Mango

Hållre fullständigt med! Jag hörde inte till de som klagade på att Sverige spelade omotiverat mot Slovakien, tvärtom. det hade ju bara varit korkat att bränna krut på den matchen.

Hade det varit masstart hade Södergren tagit medalj. Mer rättvist med individuell start. En mans kamp mot naturen. Nu gällde det bara att vara smart, ta en bra rygg och kunna spurta bra.

2006-02-26 @ 18:34:27
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits