Guacamole, biff, halloumi och bönor

Åt jag just till middag, jävligt gott var det. Vem hade kunnat tro att det är gott med kött? Inte jag i alla fall! mixen kan tyckas lite konstig men jag tog vad som fanns i kylen och då är det bara att äta...På bokrean behöver jag nog investera i en bok om GI mat! Jag skulle också vilja veta hur det funkar när man jobbar natt. Inga kolhydrater efter 18 är det sagt såg jag, men vid 18 äter jag ju "lunch" typ.

Imorgon bitti kommer kråkan med frukost till jobbet och vi ska mysa lite. Ska försöka se fram emot det hela natten, har Kiko laddad. BF jobbar i natt. Need I say more.

Jag har hört rykten om att man bör ha med sig matlåda till jobbet också. Har inget att ta med mig tror jag. Fryst soppa på väg till jobbet, nödlösning nr1, alltid.
Förut hade vi rikskuponger som var väldigt bra. Nu har vi subventionerad mat i en restaurang i samma byggnad istället. När man jobbar natt kan man helt enkelt inte få den fördelen. Visst, vi kan förbeställa mat, men ärligt talat, hur ofta tänker man på att göra det ett dygn innan man faktiskt ska till jobbet?

Har anmält mig till två kurser på Studiefrämjandet nu, inga långa kurser och inga dyra heller men det kan bli spännande ändå! En hette "Köpa bostadsrätt" och den andra "Resefoto".

Gud i himlen så mätt jag blev! Måste nog lägga mig en stund...

Kommentarer:
Postat av: karolina

Guacamole är sååå gott! Igårkväll åt jag (och M) bulgur, guacamole och baconlindade kycklingfiléer fyllda med vitlök och citron. Inte så GI direkt, men det var jä*ligt gott!
*
Det är förresten Karina som fick mig att upptäcka bulgur förra helgen, mycket godare konsistens än couscous, iaf enligt min smak.

Postat av: Virvla

Jomen det lät väl ganska GI, bulgur är väl bättre än tex ris eller potatis?! Jag ska testa det någon dag! Det lät jättegott! :-)

2006-02-09 @ 23:47:58
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Klart att kött är gott! Finns inget bättre än en perfekt köttbit. Vet inte om det har något med kön eller genus att göra. Men om jag får generalisera grovt tror jag att det är vanligare att killar gillar kött.

Resefoto är kul. Jag ser fram emot att kolla på dina foton på woophy.com! :-) Du kan säkert lägga in några redan idag. Man kan lägga in foton från hela världen, alltså både från Västerhaninge, Dublin och Kamtjatka t ex.

2006-02-10 @ 00:23:56
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Therese

Nja jag har inte ätit kött på 19 år och inte känner jag mig särskilt sugen heller. Svårt att instämma i att det är gott. Men guacamole är fantastiskt gott. Längesen jag åt.
Åt en jättegod lunch idag och nu verkar det bli god middag också. Med rödvin!

Ser fram emot dina resefoton. Skulle du inte till Dublin i vår? Jag vill se foto! Har aldrig varit där men vill dit

2006-02-10 @ 19:51:06
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: SV forever.....

Studiefrämjandet..... hmmm......elakt......blir nog fan ingen öl när du kommer ner.......

2006-02-15 @ 00:28:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits